Joda1999 Startet 8.April.2020 Del på Facebook Startet 8.April.2020 Kjøpte båten på sensommeren i fjor, alt har fungert prikkfritt frem til i dag... Sjøsatte båten i går, alt fungerer (bortsett fra at kompressor ikke slår inn) . Tar turen ned til brygga i dag for å sjekke over men får da ikke start på motoren, starter slår inn men men motor "tenner ikke". Prøvde 8-10 ganger med ekstra gass påslag uten hell, ringte mekaniker som prøver i ettermiddag og den starter som normalt. Han finner ikke noe galt (utenom rele til kompressor som er defekt) og mener startvansker skyldes den lave temperaturen i dag tidlig (ca 5 grader). Noen som har erfart liknende -er KADen virkelig så kilen når det gjelder temperatur?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabi Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Hvor lenge vred du på nøkkelen for å starte? Det kan ta lenger tid å starte når det er kaldt. På min kamd43p tok det vel 0.2s på sommere når det var varmt men mye lenger når det var kaldt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda1999 Svart 8.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2020 (redigert) Vanskelig å si men vil tippe 1-2 sekund, det hørtes ut som den ikke fikk drivstoff. Men alt er ok i fht filter, dyser osv. Mulig jeg er bortskjemt med at det vanligvis holder med å bare touche nøkkelen Redigert 8.April.2020 av Joda1999 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Har hatt flere KAD42/43. Er normalt at de komme noe treigere når det er kaldt ja. Brukte gjerne ca 50% pådrag for å unngå stans når jeg slapp nøkkel, men dro av med en gang jeg hørte at den var ordentlig i gang/før den ruste seg opp. Mener også at kompressor vil være aktiv ved kaldstart og et minutt eller to etter start da økt trykk vil heve temperatur på innlufta. Mulig dette bare gjelder KAD44 med EDC og senere motorer med EVC. Men om rele til kompressor er defekt kan dette gjerne i så fall gjøre kaldstart noe ‘tyngre’? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøfnugg Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Har en kad43 98modell. Brukte ca 0,5 sekunder utover høsten, når det begynnte å bli rundt 0 grader ble det kinning i ca 3 sekund. "Falsk" start, nye 3 sekund og alt igang. Dette med gasspaken på timgang. Lengre mellom turene også, så tippe batterispennigen kanskje sank utover også. Syns uansett ikke det er så ille start, i forhold til forden jeg hadde tidligere. Kompressoren går ikke ved oppstart, den er styrt utelukkende av turtallsreleet på min slik jeg kan se. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabi Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Sålenge verkstedmannen fikk greit start på din motor tror jeg nok derfor du skal kinne i noen sekunder neste gang. Høres ut som om du bør få start da... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Jeg trenger knapt å ta på nøkkelen på min kad42. Så mekanikeren har friskmeldt, så er det vel bare tut og kjør ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda1999 Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Takker for tilbakemeldinger! Da slår jeg meg til ro med at dette er normalt og setter kurs ut i påskesola?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.