Jump to content

Hvordan bytte plugglednig på en Mariner Viking 10?


MarexSuncab_FD

Recommended Posts

Cerberus skrev Just now:

Det går ikkje du må evt bytte komplett enhet coil/kabel. Men ikkje nødvendig det om du har gnist. Om du har overslag og den går urent så vel og bra

 

Problemet som jeg har beskrevet i et annet innlegg er at jeg kjente elektriske støt i gasshåndtaket (gjennom gummien). Trodde dette kunne komme fra coil/plugglednig etc gjennom stoppknapp?

Link to post
Share on other sites

De pluggledningene trur jeg sitter på en "tre"skrue inni coilen, så prøv forsiktigt og se om du får skrudd de ut 

 

Hvis du bare skal ha en quickfix, så dra i snora på motoren når det er mørkt, se hvor det er overslag, klatt på litt silikon (gjorde dette selv på en v6 som så ut som ett diskotek når man så på den i mørket, var desperat og ville på vannet dagen etter)

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Pluggledning skal ikke være brun på utsiden (lettere å få overslag).

Tipper at du har overslag mellom den ene pluggledningen og dekselet

hvis dette er i metall. Eller til mutteren som er ved siden av.

Jeg ville også ha løsnet +ledningene på coilene og pusset de litt.

De ser ikke bra ut.

Ingen høyspenning i stoppknapp til vanlig. Kun pluggledning som kan gi deg støt.

Redigert av paxo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har i dag hatt "nyere" problemer. Det vil si det er en fortsettelse av samme motor med overslag, men nå sliter jeg med å få start. En nabo kom ut og holdt på styrekulten da jeg dro. Da startet den med en gang. Når noen holder i styrekulten slik at gasshåndtaket holdes noen grader tilbake starter den. Med en gang noen slipper, stopper den. Kan det hente at det er noen overledning til stoppknappen? Kan ikke jeg bare klippe vekk ledningene til stoppknappen og bruke dødmannsknappen for å stoppe?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...