Jump to content

Yanmar - nå også for dataelskere


Bitteliten

Recommended Posts

Et par av disse hadde gjort seg om bord i Hangarskibet. Måtte nok hatt litt fetere akslinger, men fart opp mot 40 kn hadde absolutt gjort den modifikasjonen verd pengene. Vi får vente og se hva som skjer med hk-avgiften ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Et par av disse hadde gjort seg om bord i Hangarskibet.  Måtte nok hatt litt fetere akslinger, men fart opp mot 40 kn hadde absolutt gjort den modifikasjonen verd pengene.  Vi får vente og se hva som skjer med hk-avgiften ...  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Dø - tenk litt på omgivelsene dine også á! Vi vil ikke ha flere tsunamier - tenk deg de hekkbølgene da mann :crazy:
Link to post
Share on other sites

Dø - tenk litt på omgivelsene dine også á! Vi vil ikke ha flere tsunamier - tenk deg de hekkbølgene da mann :crazy:

<{POST_SNAPBACK}>

Akurat det ville ha vært min siste og minste bekymring. Diselforbruket og -prisen ville ha vært den første og største. :eek: Hekksjøene blir nok mindre med økende fart og bedre/mer riktig trim. Ser jo det ganske godt når jeg slakker av fra 20 kn til 16 kn. Selv om jeg er i plan også ved 16 kn blir hekksjøene påtakelig større. Så i firti knober burde hekksjøene være ubetydelige.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Spennende at de nå kommer etter så får vi håpe det ikke blir like mange barnesykdommer som hos Volvo. Ser at min med fordel kunne hatt lavere utslipp av røyk, det soter en del på enkelte turtall og det vil jeg forvente forsvinner med nyere teknologi...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

:crazy: Plan... hekksjø... førti knuter... :crazy: Nei, takke meg til sabbens beskjedne krefter (og forbruk). Skuta mi lager ikke mer bølger enn ei stokkand på søndagstur, verken på tomgang eller full fart. :sailing: Og hvorfor skal nå på død og liv data-alderen gjøre sitt inntog også under lokket på motorkassa mi? Jeg har data som yrke, og får mer enn nok av denslags på jobb! Snekka mi skal få slippe å belemres med sådanne innretninger. Jeg har et ekkolodd, det får greie seg! :flag:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

:crazy: Plan... hekksjø... førti knuter... :crazy: Nei, takke meg til sabbens beskjedne krefter (og forbruk). Skuta mi lager ikke mer bølger enn ei stokkand på søndagstur, verken på tomgang eller full fart.  :sailing:  Og hvorfor skal nå på død og liv data-alderen gjøre sitt inntog også under lokket på motorkassa mi? Jeg har data som yrke, og får mer enn nok av denslags på jobb! Snekka mi skal få slippe å belemres med sådanne innretninger. Jeg har et ekkolodd, det får greie seg!  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Tiltredes!

 

Har riktignok ikke Sabb for øyeblikket, men en Bmc i Bastarden og en Marna bensin i Fia (ikke noe elektrisk her bortsett fra magneten)

 

Har ikke helt sansen for en datastyrt motor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...