Knallipadden Startet 10.April.2020 Del på Facebook Startet 10.April.2020 Hvor ofte er det lurt å fylle diesel med tanke på å unngå kondens? Tenker når man har kjørt med båten naturligvis. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Det beste er å ha 100% full tank til enhver tid, da unngår du kondens. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 (redigert) Du mener sikkert heller hvor full/tom tanken bør være til enhver tid. Det spiller ingen rolle da kondens i båttank kun er et teoretisk problem. Stoler du ikke på dette er det best å fylle hver gang du har brukt båten, gjerne også etterfylle hver hele og halve time når du er underveis. Redigert 10.April.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Hei. Jeg har alltid full tank på vinteren i opplag. Sommerstid pleier jeg å fylle når det nærmer seg halv tank, men det er vel like mye for å ha godt med diesel til neste tur. Tenker ikke mye på kondens i sommerhalvåret. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Hulda Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Hvor ofte fyller du full tank på bilen? Jeg gjør det etter hver gang jeg har vært på KWI, 1,5 km hver vei. Da er jeg sikker på at tanken ikke fyller seg opp med teoretisk kondens. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Hvor ofte fyller marinaen der du fyller tanken, tanken sin, og hvor ofte sjekker de tanken sin? Er ikke det viktigere? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Du er inne på noe vesentlig. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Det var noen utregninger her på en liknende tråd, kondens på dieseltank er et ikke ekesisterende problem. har du problemer med motoren din, er det andre ting som stort sett er problemet! Jeg har hatt massevis av mopeder motorsykler samt div båttanker. Har egentlig aldri opplevd kondens. Men synes selv det er greit å ha noenlunde fulle tanker ved overvintring! men ikke sikkert det har noen effekt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Hulda fylte tanken(e) juli 2019. Har fremdeles 300 vannfri liter igjen. Mulig jeg fyller fullt opp i 2021. Om jeg overlever coronaen. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 10.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2020 (redigert) Jeg pleier å fylle når jeg har vært ute en hel dag. Jeg har hørt at en del sier at jeg må passe på at tankene er full siden den lett kan komme kondens. Jeg se imidlertid at mange ikke gjør det derfor lurer jeg på hva som er best. Det er ikke så mye styr å fylle på veien hjem siden det er pumpe i marinaen min. Tar meg bare 5 minutter ekstra. På bilen fyller man ikke etter hver tur, men så bruker man gjerne bilen mer enn båten slik at det ikke blir tid til å dannes like mye kondens. Ser også for meg at vann og luft gir bedre forutsetninger for kondens enn i tanken på en bil. Redigert 10.April.2020 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Kondens er vel ikke et problem, men som beskrevet over kvalitet på diesel der du fyller. Det er og viktig å sikre at lokket til påfylling er tett. Dårlig pakning her og du har problemer. Smør gummi O ring med silikonspray. Undrer meg over at ikke alle produsenter har ekstra lokk/ beskyttelse over tanklokk. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Jeg fyller når måleren viser ca halv tank eller litt under, eller når jeg vet at jeg ikke får fylt på en stund og skal gå et stykke. Og vanligvis før opptak om høsten. Har aldri hatt problemer med kondens. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 10.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2020 Takk for svar. Da trenger jeg ikke å fylle etter hver litt lengre tur. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 tkb skrev 31 minutter siden: Smør gummi O ring med silikonspray. Anbefaler heller silikonfett. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Sikkert bedre, men vedlikehold er bra? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Jeg har plasttank fra Vetus og kan ikke si at kondens er noe problem der, men for å være med videre i diskusjonen skal jeg etter frokost gå ned i båten og fylle litt kondens Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.