Jump to content

Hvor ofte bør man fylle diesel i forhold til å unngå kondens?

Knallipadden

Recommended Posts

Det var noen utregninger her på en liknende tråd, kondens på dieseltank er et ikke ekesisterende problem.  har du problemer med motoren din, er det andre ting som stort sett er problemet! Jeg har hatt massevis av mopeder motorsykler samt div båttanker. Har egentlig aldri opplevd kondens. Men synes selv det er greit å ha noenlunde fulle tanker ved overvintring! men ikke sikkert det har noen effekt!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg pleier å fylle når jeg har vært ute en hel dag. Jeg har hørt at en del sier at jeg må passe på at tankene er full siden den lett kan komme kondens. Jeg se imidlertid at mange ikke gjør det derfor lurer jeg på hva som er best. Det er ikke så mye styr å fylle på veien hjem siden det er pumpe i marinaen min. Tar meg bare 5 minutter ekstra. 

På bilen fyller man ikke etter hver tur, men så bruker man gjerne bilen mer enn båten slik at det ikke blir tid til å dannes like mye kondens. Ser også for meg at vann og luft gir bedre forutsetninger for kondens enn i tanken på en bil. 

Redigert av Knallipadden (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...