Torkel Westby Startet 10.April.2020 Del på Facebook Startet 10.April.2020 Jeg har hatt båten ute over vinteren, og nå får jeg ikke svingt motoren fra side til side. Jeg får satt motoren ned i vannet, men greier ikke vri rattet eller motoren fra side til side. Som jeg prøver å vise på bildet får jeg vridd rattet etter jeg løsner mutteren, men det skjer ikke noe på andre sida der strømpa kommer ut. Antar det kan for eksempel være strømpa som har rusta fast, men trenger råd til hva det er og hva jeg kan gjøre. Takk på forhånd! Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 For å begynne med motor; du kan ha vasket ut fettet i hengselet mellom motor og braketten som sitter på akterspeilet. Her er det bare å pøse på med grease i nippel. Antar at den har det på denne motoren. Jeg har hatt så fast undervannshus at ved rå kraft for å prøve å løsne dette sprakk undervannshuset - 8-10mm tykk alu. Så det kan sitte godt. For å teste det over må du ha du tatt av hele styringen. Test styringen for seg, og motoren for seg. Om styringen er tørr/fast må den dynkes i diesel eller noe som smører dette. Gjerne penetrerende/rustløsende, men få det til å røre på seg. Da kan en tur i en dunke med diesel gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.