Jump to content

Får ikke ut pæren i lanterne

larole

Recommended Posts

Hei, jeg har en Flipper 670 DC. I barbord lanterne må det skiftes pære, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få den ut! 

Er det noen av dere som har opplevet noe lignende? Jeg kan fint løsne lanternen, og ta av det ytterste dekselet. Men det ser ut til at glasset er limt på, og jeg kan ikke bevege lanternen mer enn 1,5 cm ut fra siden av båten, da stopper den i ledningen. 

Noen av dere som har skiftet pære i en slik lanterne?

Mvh Ole B

Image from iOS (1).jpg

Jeg ville først målt om lanternen har spenning på ledningene inn. Hjelper lite å kjøpe ny lanterne dersom det ikke er spenning i ledningene. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Denne må nok byttes og det er ikke beregnet på å skulle bytte pære i denne typen.

Det er sprekk i huset fra skuen og mot glasset og det tetter ikke som det skal mot pakningen. 

Lanterne av denne typen skal vare "evig", men det avhenger jo av hvor billig det skal være...

Produsenten Hella (maritim.no) angir eksempel bruk 500 timer i året med forventet levetid 20 år.  LED pæren garanteres å ha mist 10000 timer varighet. En privat båt en brukt mye mindre enn dette.

SailorBoy

Men du måler om lanternen får spenning først?

Er det bare en lanterne som ikke virker, ellet er det flere?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...