Chrisa Startet 10.April.2020 Link til dette innlegget Startet 10.April.2020 Har en Volvo penta MD2030, 2005 modell. Lekker fra området rundt dysene og legger seg på en kant ca 2cm over stedet hvor topplokket møter blokka. Har byttet gummipakningen til toppdekselet. Lukter ikke diesel, og det ser ut som olje. Noen som har ide om hvor det kan lekke fra? Se piler på bilde: Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.April.2020 Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 Kjøpte ein brukt 2030 for ei tid tilbake. Der var det også lekkasje på samme plassane som med deg,. Det såg også ut som olje. Der var imidlertid litt meir diesel rundt dysene. Tok ut dysene, skifta pakninga under dei. Monterte saman igjen. Dysene var merkeleg nok alt for lite tilskrudd. Lekkasja rundt dysana forsvann. Eg vaska motoren grundig, og finn ikkje lenger spor etter olje.. Kan kanskje vere gammal oljeskit som blir løyst opp av diesel? Berre spekulasjoner.... Ellers så har eg også ei lekkasje på gassarma, men svært lite. Blir fiksa til hausten. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 11.April.2020 Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 Mitt tips er at dette er sotblandet diesel fra dysene. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Chrisa Svart 11.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 sunnmøre skrev for 8 timer siden: Kjøpte ein brukt 2030 for ei tid tilbake. Der var det også lekkasje på samme plassane som med deg,. Det såg også ut som olje. Der var imidlertid litt meir diesel rundt dysene. Tok ut dysene, skifta pakninga under dei. Monterte saman igjen. Dysene var merkeleg nok alt for lite tilskrudd. Lekkasja rundt dysana forsvann. Eg vaska motoren grundig, og finn ikkje lenger spor etter olje.. Kan kanskje vere gammal oljeskit som blir løyst opp av diesel? Berre spekulasjoner.... Ellers så har eg også ei lekkasje på gassarma, men svært lite. Blir fiksa til hausten. Takk! Da skal jeg få byttet pakningene. Det er vel kobberskiver? Skal også få byttet oringen på gassarmen etterhvert. Har kjøpt komplett pakningssett til hele motoren fra England. Må vel av med hele dekselet, så venter til høsten Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.April.2020 Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 Ja, du får prøve med kobberskivene. Ingen garanti? Ser ut til å vere litt jobb med pakninga på gassarma. Her ligg ei grei beskriving. Må av med reim, sjøvasspumpe, drivhjul, høgtrykkspumpe og deksel. Litt jobb for å få bytta ei lita pakning.... Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa Svart 11.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 Takk, bra oppskrift. Fint med litt bilder ?? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.April.2020 Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 (redigert) ? Vi får satse på at BlåFerie er her, så han får hjelpe oss? Redigert 11.April.2020 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 11.April.2020 Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 sunnmøre skrev 6 minutter siden: Vi får satse på at BlåFerie er her, så han får hjelpe oss @BlåFerie Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa Svart 12.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2020 (redigert) @sunnmøre Ser at det er to kobberpakninger på dysen. En på enden av dysen og en på en hylse som ligger nede i hullet. Byttet du begge? Se nr 35 og 38 på bildet under. Jeg har en MD2030D Hvordan fikk du isåfall ut hylse 36-37? Sitter de godt? Redigert 12.April.2020 av Chrisa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 12.April.2020 Link til dette innlegget Svart 12.April.2020 Delane 35, 36 og 37 er montert saman med del 34. Bruk ei lang pipe som går over heile dysa. Løft opp dysa, då ligg truleg pakning 38 igjen nede i holet til dysa. Denne kan du løfte ut med ei lita tang eller ein streng som du lager ein liten krok på. https://m.youtube.com/watch?v=NlqI6N1QnO0 Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Okai, takker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.