vikers Startet 26.September.2005 Del på Facebook Startet 26.September.2005 Heisan, Etter at min Dorry kom seg greit på vannet, og jeg får en "mye enklere" puss til våren, , så fant jeg ut at jeg måtte anskaffe litt mer grovjobbing. Jeg har kjøpt en tresnekke på 30 fot, butt i begge ender med kahytt og tak over styreplassen. Det er også en AC bygd inn slik at dekket akter er lite i forhold til "vanlig". Båten er klinket og selger sier det er en Furuholmen 30. Noen innspill her? Jeg har søkt litt på nett, men ikke funnet lignende Furuholmen enda - alle jeg har funnet til nå i denne størrelsen er plattgattere. I denne båten skal det stå en Albin 39 HK?, men har ikke sett denne, da den står på verkstedet som den er overhalt på. Noen som kjenner til denne type motor? Bilder følger en av dagene! Vinter og vår skal brukes til sliping, oljing, maling og lakking. Bommulsgarn og fett blir kjøpt inn i kilometervis, samt farm i store mengder, så jeg håper og regner med å ha 2 flotte trebåter på vannet i begynnelsen av mai neste år. Så må jeg bestemme meg for hvilken jeg skal selge, men med AC på denne nye, så tror jeg kanskje Dorryen skal få en ny eier til våren. Innspill på båt og motor mottas med takk. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
M/S Bastard Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 (redigert) Furuholmen er jo en type plattgatter! Men siden det er en Albin motor så kan det jo være en svensk båt. Ser frem til bilder. Gratulerer forresten Har du kikket på hjemmesiden til CMB Redigert 26.September.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 26.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2005 Furuholmen er jo en type plattgatter! Men siden det er en Albin motor så kan det jo være en svensk båt. Ser frem til bilder. Gratulerer forresten <{POST_SNAPBACK}> Takk for det, og svensk kan den sikkert være, for styreposisjonen er på "feil" side. Båten var fin den, og den skal kun være oljet og lakket etter boken til våren. Det er noe ekstra med "rene" trebåter, selv om Dorryen kler best litt farge. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vikers Svart 26.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2005 Båten mangler forresten alle vinduer. Kan man få et godt resultat av å kutte ut bilvinduer hos skaphandleren, og tilpasse disse? Dette som et foreløpig tiltak, for senere å få inn nye og fine vinduer. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
M/S Bastard Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Båten mangler forresten alle vinduer. Kan man få et godt resultat av å kutte ut bilvinduer hos skaphandleren, og tilpasse disse? Dette som et foreløpig tiltak, for senere å få inn nye og fine vinduer. <{POST_SNAPBACK}> Tror ikke det går og kutte i bilglass nei, må nok ta deg en tur til glassmesteren! Har du sjekket linken i mitt redigerte innlegg lenger opp? Evt. kan du også sjekke Trebåtsakuten Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Båten mangler forresten alle vinduer. Kan man få et godt resultat av å kutte ut bilvinduer hos skaphandleren, og tilpasse disse? <{POST_SNAPBACK}> I dag er det kommet nye metoder for å kutte forskjellige materialer. Det er et firma i Skien, Klyve som kutter både med vann og laser. Det koster ikke mye å spørre. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 26.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2005 Fant båten tror jeg. :) http://www.cmbweb.no/festina_lente.htm Slik ser den ut. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Verrie Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Mmmmmm, godsak det der. Er du kjent med www.furuholmen.com ? For tiden er bildepresentasjonene av båtene nede, men regner med at webèn er oppe og går igjen snart.... Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Trebåter er spennende, og en hel vitenskap. Plastbåter er som en dassrull, kjøp det, bruk det, skyll ned og kjøp ny. Flott at det er interesse for slike prosjekter det viser seg gang på gang at trebåter kan ha evig liv. Stå på husk å legge ut bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Søk på festina lente her på forumer så får du opp tråder med flere båter med dette navnet. Kan den du har funnet være en av disse? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.