Jump to content

Bitt av trebåtbasillen - nok et stort prosjekt :)


vikers

Recommended Posts

Heisan,

 

Etter at min Dorry kom seg greit på vannet, og jeg får en "mye enklere" puss til våren, :lol: , så fant jeg ut at jeg måtte anskaffe litt mer grovjobbing.

 

Jeg har kjøpt en tresnekke på 30 fot, butt i begge ender med kahytt og tak over styreplassen. Det er også en AC bygd inn slik at dekket akter er lite i forhold til "vanlig".

Båten er klinket og selger sier det er en Furuholmen 30. Noen innspill her? Jeg har søkt litt på nett, men ikke funnet lignende Furuholmen enda - alle jeg har funnet til nå i denne størrelsen er plattgattere.

 

I denne båten skal det stå en Albin 39 HK?, men har ikke sett denne, da den står på verkstedet som den er overhalt på. Noen som kjenner til denne type motor?

 

Bilder følger en av dagene!

 

Vinter og vår skal brukes til sliping, oljing, maling og lakking. Bommulsgarn og fett blir kjøpt inn i kilometervis, samt farm i store mengder, så jeg håper og regner med å ha 2 flotte trebåter på vannet i begynnelsen av mai neste år. Så må jeg bestemme meg for hvilken jeg skal selge, men med AC på denne nye, så tror jeg kanskje Dorryen skal få en ny eier til våren.

 

Innspill på båt og motor mottas med takk.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Furuholmen er jo en type plattgatter!

 

Men siden det er en Albin motor så kan det jo være en svensk båt.

Ser frem til bilder.

 

Gratulerer forresten :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for det, og svensk kan den sikkert være, for styreposisjonen er på "feil" side. :lol:

 

Båten var fin den, og den skal kun være oljet og lakket etter boken til våren. Det er noe ekstra med "rene" trebåter, selv om Dorryen kler best litt farge.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Båten mangler forresten alle vinduer. Kan man få et godt resultat av å kutte ut bilvinduer hos skaphandleren, og tilpasse disse? Dette som et foreløpig tiltak, for senere å få inn nye og fine vinduer.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Båten mangler forresten alle vinduer. Kan man få et godt resultat av å kutte ut bilvinduer hos skaphandleren, og tilpasse disse? Dette som et foreløpig tiltak, for senere å få inn nye og fine vinduer.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke det går og kutte i bilglass nei, må nok ta deg en tur til glassmesteren!

Har du sjekket linken i mitt redigerte innlegg lenger opp?

Evt. kan du også sjekke Trebåtsakuten

Link to post
Share on other sites

Fant båten tror jeg. :)

 

http://www.cmbweb.no/festina_lente.htm

 

Slik ser den ut.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...