Krokodaren Startet 11.April.2020 Link til dette innlegget Startet 11.April.2020 Hei, jeg er i gang med å freshe opp treverket i båten min. Dørken består av dørkplater av teakfiner med lyse nater. Lakken som var på platene før jeg skrapet den bort var svært slitt og fraværende enkelte plasser og det har derfor kommet til fuktighet som har ført til misfarging i treverket. Er det noen som vet om det er mulig å få dette fint igjen før lakkering? Teakfineren er som kjent tynn, så jeg tør ikke pusse den ned alt for mye. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 11.April.2020 Link til dette innlegget Svart 11.April.2020 Brukte Liberon stripper og møbelrens. Alt av dritt, olje løsner så er det bare å tørke av. Der det var blåmann flekker hadde jeg på ren sitronsaft 2-3 ganger og over neste dag. Ble nesten helt borte. Så la 2 strøk Epifanes Teak sealer. Bildet er fra renseprosessen og derfor noe mørkt treverk. Men det ble rent og som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Admiral Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Hei - skal til med tilsvarende prosjekt. Dørken er praktisk talt ødelagt så tror ikke det er mulig å redde den utover å male den. Hva gjorde du og ble det ok? Koster jo en slant for ny dørk, men kan være eneste alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.