Jump to content

Gasslekkasjevarsler


Pinne

Recommended Posts

Jeg har et par propanbeholdere i et rom foran i baugen, hvor det også er en lekkasjevarsler på røret/slangen.

En mekanisk sak med et glass som henger nedover som tydeligvis er fullt av propan :eek:

Hvordan skal jeg ved hjelp av denne kunne kontrollere om anlegget er tett :confused:

Skal den boble over :diving:

Eller skal det oppstå andre merkelige fenomener oppi den :eek:

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Regner med der er en rød knapp på toppen. Når du ikke har gassforbruk, dvs. når gassflasken er åpen og der IKKE er forbruk som kokeapp o.l. trykker du ned den røde knappen. Hvis der er lekkasje vil der komme en større eller mindre mengde bobler i væsken nederst i testeren.

 

Om du trykker ned knappen nåt du vet du har forbruk vil det boble så kraftig at du kan dra med deg væsken ut til forbrukeren og det er ikke helt gunstig......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Finnes også en type hvor du skal ta tak i glasset og vippe det opp, fremdeles etter at du har slukket alle forbrukere. Hvis det da bobler når du har vippet opp glasset indikerer det lekkasje.

 

Men, vær forsiktig hvis du har denne typen. Hvis du kjenner motstand når du prøver å vippe opp glasset, ikke bruk makt! Ellers risikerer du å stå der med glasset i hånda, og gass som går rett i friluft.

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Men vær obs på at det skal være veske i den lille beholderen hele tiden. Jeg har vært borti noen slike tomme beholdere.

Dersom beholderen er hel men tom, kan du jo skru den ut og fylle på med ny spesial olje for dette, som du får kjøpt bla. på Maritim, slik at du slipper å bytte hele lekasjetesteren.

 

Jeg stenger gassen ute på flaska hver gang jeg ikke skal bruke den, og hver gang jeg skal bruke gass åpner jeg flaska og sjekker lekkasjetesteren.

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...