Pinne Startet 26.September.2005 Del på Facebook Startet 26.September.2005 Jeg har et par propanbeholdere i et rom foran i baugen, hvor det også er en lekkasjevarsler på røret/slangen. En mekanisk sak med et glass som henger nedover som tydeligvis er fullt av propan Hvordan skal jeg ved hjelp av denne kunne kontrollere om anlegget er tett Skal den boble over Eller skal det oppstå andre merkelige fenomener oppi den Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Høres for meg ut som en lekkasjetester. Steng alle forbrukere..propanbeholderens ventil åpen....da skal det IKKE boble! Bobler det har du lekkasje etter testeren ett eller annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Pinne Svart 26.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2005 Så...det skal altså boble når vi bruker gass og ikke boble når vi ikke bruker gass Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Regner med der er en rød knapp på toppen. Når du ikke har gassforbruk, dvs. når gassflasken er åpen og der IKKE er forbruk som kokeapp o.l. trykker du ned den røde knappen. Hvis der er lekkasje vil der komme en større eller mindre mengde bobler i væsken nederst i testeren. Om du trykker ned knappen nåt du vet du har forbruk vil det boble så kraftig at du kan dra med deg væsken ut til forbrukeren og det er ikke helt gunstig...... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Kjell E Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Finnes også en type hvor du skal ta tak i glasset og vippe det opp, fremdeles etter at du har slukket alle forbrukere. Hvis det da bobler når du har vippet opp glasset indikerer det lekkasje. Men, vær forsiktig hvis du har denne typen. Hvis du kjenner motstand når du prøver å vippe opp glasset, ikke bruk makt! Ellers risikerer du å stå der med glasset i hånda, og gass som går rett i friluft. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
fernanda Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Men vær obs på at det skal være veske i den lille beholderen hele tiden. Jeg har vært borti noen slike tomme beholdere. Dersom beholderen er hel men tom, kan du jo skru den ut og fylle på med ny spesial olje for dette, som du får kjøpt bla. på Maritim, slik at du slipper å bytte hele lekasjetesteren. Jeg stenger gassen ute på flaska hver gang jeg ikke skal bruke den, og hver gang jeg skal bruke gass åpner jeg flaska og sjekker lekkasjetesteren. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Herman Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 En mekanisk sak med et glass som henger nedover som tydeligvis er fullt av propan <{POST_SNAPBACK}> Du har fått mange svar som forteller deg hvordan du skal bruke denne til å sjekke lekkasjer. Merk deg bare at den ikke er fyllt med propan, men med en spesialolje (glycerol?) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Goddis77 Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 Har nettopp montert en ny tester i min båt. Fant vha denne at jeg har en lekkasje i kokeapparatet mitt. Så denne er lurt å ha. Sitér dette innlegget Link to post
Pinne Svart 27.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2005 Hele gassanlegget ble skiftet og testet i -04, men dette er viktige ting å ha full kontroll på. Jeg skal ta et bilde av denne slik at dere får se varsleren slik at jeg ikke nå bøyer og brekker på en som ikke er beregnet for det. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 Har vært skrevet en del om gasslekkasjetester tidligere i forumet se her Sitér dette innlegget Link to post
MortenF Svart 28.September.2005 Del på Facebook Svart 28.September.2005 Bare for å være pirkete, så er det glykol som skal være på. Kjøpte en gang hos Neptus i Asker ( http://www.neptus.no/ ). De sendte den lille beholderen i posten med regning. MortenF Sitér dette innlegget Link to post
MortenF Svart 28.September.2005 Del på Facebook Svart 28.September.2005 Bare for å være pirkete, så er det glykol som skal være på. Kjøpte en gang hos Neptus i Asker ( http://www.neptus.no/ ). De sendte den lille beholderen i posten med regning. MortenF Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.