Jump to content

Må man ha girolje for at giret skal fungere? Alpha one gen two.

Bigdrago

Recommended Posts

Hei. Har nylig skiftet impeller på min alpha one gen two. Før dette tømte jeg den for olje. Nå som jeg har montert den sammen kommer en klunkelyd når jeg vrir propellen. På en kompis sin er lyden mye lavere. Den står i forward. Setter jeg den i nøytral er set fortsatt motstand. I revers er det som om den står i fri.

Må jeg ha olje i drevet for at dette skal fungere? Skaper oljen et trykk som løfter noe i girhuset på plass?

"Girstanga" som går opp i huset over kan beveges litt opp og ned. Se bilder for avstand. Vet ikke om dette er normalt.

20200412_174314.jpg

20200412_174319.jpg

Jeg har version før deg. Å der kunne du gire som vanlig selv uten oljen. Men du kan også dra opp gir velger å flytte den hakkvis til siden.og det høres ut som det er hent hos deg. Søk på nette å finn ut hvordan gir velge skal når du skal sette de sammen. Det er viktig at den står helt riktig. Hvis ikke kan du ødelegge girvelger vaier når du setter alt sammen ien. Den lyden du hører er antagelig pga det ikke er olje inni der 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...