mons Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Treplanke utpå to fendere fungerer godt hvis man skal fendre mot loddrette stolper eller høy kai på søyler. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Eller når langsetterplassen i naturnavn er for ujevn og man vil «tette» et høl eller utspring. Med litt tilpasning har man også dobbel funksjon som landgang hvis man driver med Middelhavs fortøyning. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Og så kan du bruke den som Gangway Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NilsPils Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Jeg fortøyer som regel oftest longside mot fjell i uthavner. Jeg har tre ekstra store kulefendere som da er uunværlige. Jeg ønsker meg imidlertid også et par undervannsfendere. Noen tips om hva som egner seg best til det . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
btt Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Slike bruker jeg, dekk som er for maritime forhold og med fester for tau Sitér dette innlegget Link to post
Peter- Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Det er cool. Mon ikke man kan bruge alm dæk også og farve dem hvide? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Det er noe sånt jeg trenger. Men har ikke fått tak i passende størrelse. Bildekk blir for store og trillebårdekk for små. Jeg har spurt etter mindre dekk hver gang jeg har kjøpt nye dekk til bilen, men uten resultat foreløpig. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 (redigert) Peter- skrev for 2 timer siden: Mon ikke man kan bruge alm dæk også og farve dem hvide? Det kan en 8 år siden det ble malt med topcoat. Jotun Hardtop Flexi Polyurethane Topcoat Marine Paint Redigert 9.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kapt Skuteløs Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 @btt, hva slags maling har du bukt på disse dekkene? Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Din båt på Barkåker har dem jeg har kjøpt. Farger ikke og er fantastiske i bruk Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Ved første øyekast så det ut som malte MC-dekk du har der @btt Nå ser jeg @Roger jo har kommet med ett forslag til maling over her Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Er dekk som er til dette. Skal ta bedre. Ikke i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Peter- Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Roger jo skrev for 17 timer siden: Det kan en 8 år siden det ble malt med topcoat. Jotun Hardtop Flexi Polyurethane Topcoat Marine Paint Super, det vil jeg skaffe mig. Kan man hente gratis brugte dæk et sted? Fx bilværksted? Eller har de resale værdi i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 (redigert) Bilverksted og deponi. Kikket raskt på Lysefjorden hva med Storang Holmen grå , Forsand, aslakskårvika så ut som det er muligheter. Redigert 10.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Peter- Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Rejser kun ind i Lysefjorden for at få den spektakulære oplevelse - de steder du nævner er kedelige sammenlignet med resten af Ryfylke - da rejser jeg hellere fx Nord fra Stavanger der er mange fantastiske pladser. For Lysefjorden er der for mig kun: - Fjellsider - Flørli - Lysebotn Hvor de sidste ro nævnte er seriøst lange rejser men helt fantastiske.. For en kort weekend vil jeg helst finde en plads tæt omkring Preikestolen i naturhavn/fjell Bouy’erne ved Dørvika kunne have været helt fantastiske og synes det er trist at de alle er blevet fjernet.. Mvh, Peter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.