Geb Startet 13.April.2020 Link til dette innlegget Startet 13.April.2020 Hei. Jeg har en utfordring ang. plassering av ekstern bensintank for utenbordsmotor i seilbåt, Albin Vega. Innenbordsmotoren virker ikke, jeg har derfor brukt en 6hk utenbordsmotor med intern tank på ca 1,2 liter. Dette fungerer greit for kortere turer, men det er tungvint å fylle tanken ute på sjøen. Jeg testet en ekstern bensintank, men fant ingen trygg plassering av denne nede i en av cockpitlockerne. Tenker både på bensinlufting og risiko for søl. Det hjelpte ikke at lufteskruen på den eksterne tanken jeg testet ikke holdt tett da lufteskruen ble forsøkt stengt. (Fra Biltema: Styr unna!) Hvordan har andre seilere med utenbordsmotor plassert bensintanken deres på en fornuftig måte? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Har den under luka bakerst i båten, tar den ut når jeg skal bruke utenbordsen. Sitter den under rorkulten når den er i bruk. Tar 5 sekunder. Har dog en skikkelig tank som ikke lekker når lufteskruen er stengt, det hjelper veldig på. Mener det er en original tohatsu-tank. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.