Jump to content

Vindskjerm røsket av båt

Knallipadden

Recommended Posts

Dette er på Ylvingen i Vega kommune sør på Helgeland. Om noen husker TV-serien Himmelblå som gikk for rundt ti år tilbake så ble denne spilt inn i det lyse bygget i bakgrunnen.

Det var ett skikkelig uvær langs kysten på søndag. Dette er en av mange stormskader som er skrevet om i lokalavisene.

Jeg limer inn teksten fra artikkelen i Brønnøysunds Avis. Som mange andre tilsvarende innslag i lokalavisene er også denne ganske kortfattet:

Sitat

Arvid Sandvær i Brønnøysund har båten liggende i småbåthavna på Ylvingen. I løpet av natt til mandag har den fått skikkelig medfart.

– Vinden har røsket av hele vindskjermen med presenningen og alt og det er slått hull i sida, forteller Sandvær.

Selve glasset ble smadret i småbiter.

– Det skjedde i natt. Jeg snakket med forsikringsselskapet, de har jo stengt i påsken, men en vakttelefon. De sa jeg ikke skulle tenke mer på det, de skulle ordne alt, sier han.

Og for å oversette: Presenning er det lokale utrykket for kalesje.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...