Jump to content

Radar Raython SL70 - godt kjøp?


Frivakten

Recommended Posts

Har fått tilbud om kjøp av en 2 år gammel Raython SL70 radarskjerm til kr. 2200,-. Kun skjerm med brakett dog uten radarhode og kabler. Er det et greitt kjøp?

Hvis du ikke har en spesielt god grunn for å velge SL70, ville jeg ikke kjøpt denne. Å kjøpe antenne blir minst like dyrt som å kjøpe en brukt SL72 komplett med alt.

Link to post
Share on other sites

Har fått tilbud om kjøp av en 2 år gammel Raython SL70 radarskjerm til kr. 2200,-. Kun skjerm med brakett dog uten radarhode og kabler. Er det et greitt kjøp?

<{POST_SNAPBACK}>

Etter hva de andre skriver her, du skal ikke plundre mye før det der blir dårlig butikk. For ikke å snakke om pulverisering av garantiansvar.

 

Hulda er inne i de samme kvaler når det gjelder autopilot. Særlig etter at Admiralen på søndag gikk bort og kjøpte malerier for hele autopilotbudsjettet. Nå har jeg problemer nå!

Link to post
Share on other sites

Hulda er inne i de samme kvaler når det gjelder autopilot. Særlig etter at Admiralen på søndag gikk bort og kjøpte malerier for hele autopilotbudsjettet. Nå har jeg problemer nå!

<{POST_SNAPBACK}>

.....hmmm...Hva om du lenker Admiralen til roret - hun kan ha maleriene stilt opp fremfor seg mens hun styrer.... Jeg mener: to fluer i en smekk!! :smiley:
Link to post
Share on other sites

Kjøpte selv en RL70RC (inkl. kartplotter) som til nå har fungert utmerket.

Klarte å få tak i en 4kw antenne(med litt hjelp) som var lite brukt.

 

Skal du kjøpe brukt antenne svarer det seg ikke at denne er mye brukt. Antennene skal visstnok svekke seg når den blir brukt. Det er ihvertfall det jeg har fått opplyst.

 

En 4 kw antenne gir også et betydelig bedre radarbilde enn en 2kw (som koster ca 13.000,- i utsalg), så kan du få tak i en brukt slik en, vil det være en fordel.

 

2200 virker som en ok pris

Link to post
Share on other sites

Har fått tilbud om kjøp av en 2 år gammel Raython SL70 radarskjerm til kr. 2200,-. Kun skjerm med brakett dog uten radarhode og kabler. Er det et greitt kjøp?

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Hvis den funker og du ikke vil ha den,

send meg en IM.

 

mvh

giver

 

P.s. Jeg vil ha kvittering fra førstekjøper.(eventuellt kopi)

(Tar ingen tjangs på at den er urettmessig anskaffet)

Redigert av giver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...