Jump to content

Diesel filter og pumpe?

Rolf

Recommended Posts

Komodo skrev for 6 timer siden:

Enig, MVA må vi finne oss i å betale. Men et gebyr på f.eks. 300,- kroner for en gjenstand til 200,- kroner er ikke så gøy, da blir det til at man tenker seg litt mer om før man bestiller småting. Men forstår jeg deg rett så er det muligheter for å unngå det gebyret altså? 

Yes, gebyret er fullt mulig å unngå. Så at for det filteret du kjøpte, der kom mva automatisk. På andre steder hvor de ikke fikser mva så kan du fortelle det selv, innenfor noen få grenser. Tror maks sum er 3000kr. Men det funker. Jeg har selv brukt den løsningen to-tre ganger og da går det rett igjennom uten gebyr. Ta en titt her

2 hours ago, Kjellg said:

Yes, gebyret er fullt mulig å unngå. Så at for det filteret du kjøpte, der kom mva automatisk. På andre steder hvor de ikke fikser mva så kan du fortelle det selv, innenfor noen få grenser. Tror maks sum er 3000kr. Men det funker. Jeg har selv brukt den løsningen to-tre ganger og da går det rett igjennom uten gebyr. Ta en titt her

Hei. Er par spm,

Hvordan så du at mva var lagt til på varen? Jeg såg ikke det. 

Videre, ser at toll sier at man sparer lite på å fortolle selv på grunn av "andre" gebyrer og lagerkostnad. Men er din erfaring at drt ikke ble noe ekstra? I så tilfelle, var det posten? 

Vesterskog skrev 42 minutter siden:

Hei. Er par spm,

Hvordan så du at mva var lagt til på varen? Jeg såg ikke det. 

Videre, ser at toll sier at man sparer lite på å fortolle selv på grunn av "andre" gebyrer og lagerkostnad. Men er din erfaring at drt ikke ble noe ekstra? I så tilfelle, var det posten? 

Nå du har lagt det i handlekurven og skal betale, så ser du at det kommer en egen linje med VAT. Se bildet.

Har fått 2 ganger med posten (China post og e-packet) og 1 gang med DHL og det har gått rett gjennom uten noen problemer. Trikset er at når du betaler så velger du hvilken transportør det kommer med. Da sender tollen en såkalt Tvinn melding til transportørens sitt system. Så når pakken kommer til landet så ser de at den allerede er fortollet. Om du skal fortolle selv så må du ha opprettet en konto på forhånd. Tror det gikk en uke fra jeg søkte tollen og til kontoen var opprettet og åpnet.  

4B4931B9-14F8-4E65-9669-DF84221C113B.png

Redigert av Kjellg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...