seilfred Startet 15.April.2020 Link til dette innlegget Startet 15.April.2020 Ja, som tittel sier. Dette har såvidt vært oppe før, men jeg kan ikke se at der er kommet noe godt svar på det. Er zinksaver fra biltema noe dårligere enn andre zinksavere som gjerne koster det tre-dobbelte? og hvorfor? (helst forklart med teskje-metoden) Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Fantino Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 (redigert) Tviler kraftig på at den er dårligere, da innmaten i alle består av en standard likeretterbro som er koplet slik at det blir to dioder i serie hver vei, samt at den typisk er boltet på en kjøleribbe som vel skal ta unna effekten dersom en får en ‘stor’ jordfeil som går gjennom. Kan enkelt lages for under 100 kroner i deler. Har liggende 4 x 50A likeretterbroer som ble kjøpt til formålet, men så snublet jeg over 3 stk skilletrafoer til innbruddspris i stedet (dødsbo). Noen av de er bittelitt mer avanserte ved at de har indikator på jordfeil/og eller at skillet er intakt. Mener å ha lest at dette kom fra et eller annet krav, muligens USCG sine. Redigert 15.April.2020 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 16.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Takk for svar. Da sr jeg egentlig ingen grunn ikke å spare noen kroner på å kjøpe bt sin. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.