Jump to content

Zinkanode plassering ,Sandvik 28, bmc 2,52 L


Jomes

Recommended Posts

Hei.

Lurer på hvor jeg skal plassere sinkanode. Propellmutteren har str 32 mm utvendig. Sinkanodene jeg har sett på til mutter har str 25,30,33 osv. Mellom propellhylse og propell er det også for liten plass til å sette andre på Aksel. Båten har gått i ferskvann tidligere.  Festet i fjor sinkanode på rorblad som er glassfiber med kabel til rorfestet og håpet på en kobling derfra til motor. Noen som har et godt forslag. Motoren er en bmc 2,52,  båten er Sandvik 28. 

Trenger en smart løsning her.

20200416_100401.jpg

20200416_100405.jpg

20200416_100408.jpg

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Link to post
Share on other sites

En 33mm til mutter burde vel funke greit her. Den på rorbladet ville jeg ha fjernet, den har ingen nytte her. Men jeg ser du har en på flyndra, denne beskytter flyndre og hylse. Propellen har dog ikke kontakt med hylsa, så den må beskyttes med egen anode. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det må da være mulig å stramme en millimeter på umbracoskruene? Hvis ikke må du kjøpe lengre skruer. 

 

Ser det er en vridbar propell du har, kanskje produsenten har en løsning?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...