Wakeboarder Startet 17.April.2020 Del på Facebook Startet 17.April.2020 Da motoren la igjen diesel på vannet og en grå eim av uforbrent diesel, plukket jeg ut injektorene. Dysene viste seg å være veldig slitt med tydelig deformerte hull, så antar at tåke ikke var optimal. Nappa ut dyser fra en delemotor jeg har, og der var dysene som nye etter en tur i ultrasonic cleaner. Så burde jeg ha trykktestet de, men fikk ikke tak i dysetester. Monterte sammen i går, men to av dysene lekker helt tydelig, da kompresjon dytter luft ut nippelen. Dette oppdaget jeg da jeg aldri ble ferdig med å lufte. Er det kritisk at dysenål(?) havner i riktig dyse? Filla nålene lå lina opp på hekta seg fast i meg så jeg dro alt utover. Derfor er nålene ikke nødvendig vis i riktig dyse.. Er det noen i Oslo omegn som har en dysetester som kan leies et par dager? M14 1.5 tilkobling. Andre ideer til hva som kan ha gått galt? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 Ikke rart at de lekker om du har byttet om slik nei. De må testes og shimses til rett trykk før montering. Å bare håpe på det beste har lite for seg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wakeboarder Svart 17.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2020 Ante meg det Index. Optimisten i meg måtte prøve. Da må jeg bare få fatt i en dysetester. Om noen sitter på en de vil leie ut så gi lyd! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 Om du allerede har byttet om på nålene, så får du ikke dette bra igjen uten å skifte ut dysespissene. Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 17.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2020 Blir det ikke bra om riktig nål blir satt i riktig dyse heller? I dokumentasjon jeg var funnet på nettet er opening pressure 23,5 MPa, altså 235 bar. På injektorene står det 220 bar. Noen som vet hva som gjelder? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 Nei, mest sansynlig ikke. Nålene er tilpasset dysene, og har du først byttet om, så er nok mest sansynlig nålene deformert. Men du kan ha flaks. Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 28.April.2020 Del på Facebook Svart 28.April.2020 Skift spisser og juster injektorene. Vi anbefaler å skifte spisser om du har mistanke om noe. Ikke bli lurt å shimse opp trykket på gamle spisser, du skifter karakteristikk på injektoren. Fjæra oppfører seg annerledes og du forandrer løftet. Vet mange «forhandlere» også gjør dette, men dette er feil! Skift konsekvent spisser om trykket faller! Etter skifte av spiss er som regel trykket det det skal være uten noe shimsing. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 28.April.2020 Del på Facebook Svart 28.April.2020 For å være sikker på god prestanda, økonomiske driftsutgifter, fin gange å ikke minst mere dobbelt arbeid er det kun en vei å gå....kjøp nye komplette dyser ! ikke ta snarveier med akkurat den detaljen. Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Oppdatering fra trådstarter: Nye dysespisser ble bestilt fra England. Disse ble montert i dysene og testet. Alle fyra fint, shimsa en så alle åpna i 220-230 området. Etter montering starta motor på første kast! Etter å nå ha fått den på vannet ser det ut til at dette har løst de fleste problemer jeg hadde med motoren. Den går mye penere, særlig på tomgang. Båten (GP700SE) gjør nå 22 knop ved 4400 rom, noe som er som fabrikkny. I fjor gjorde den 19 knop, med lokal tåke på slep. Før røykla jeg hele båthavna ved oppstart. Nå er det litt røyk ved oppstart, men dette gir seg fort. Ved varm er røyken knapt synlig. Alt i alt meget happy. 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Glad på dine vegne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.