Jump to content

MD 2020 olje skift


joelle

Recommended Posts

Da var jeg nede i båten i kvell for att skifte olje og filter innen opplaget på Fredag.

Tok frem manualen og leste meg til hvor jeg skulle kobble pumpa og satte igang. I manualen står det att man ska va nøie med att få ut all olje (det ska va 2,8 liter), men uansett hvor mye jeg sugde så ble det ikke mer en 2 liter. Videre slet jeg som bare rakkarn med att få plass med verktøye til og fjerne det gammle olje filtret uten att få det til.

Så to spørsmål, er det noe og tenke på att jeg kun fikk ut 2 liter av oljen? Jeg regner med att det finnes en del olje i filtret og.

Finnes det noen bedre type av verktøy att bruke en denne som ser ut som ett spennbånd med håndtak på?

Link to post
Share on other sites

Finnes det noen bedre type av verktøy att bruke en denne som ser ut som ett spennbånd med håndtak på?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er blitt omtalt her tidligere et "sykkelkjedelignende" sak. Lars H mener jeg å huske fremmet denne som meget god.

 

Et annet alternativ er enkelt og greit et skrujern tvers gjennom filteret, skru ut. Ha da en fille under filteret mens du gjør dette.

Link to post
Share on other sites

Du kan regne med omlag 2-400 ml olje i filteret.

 

Filtertanga du nevner, er etter mitt syn helt ubrukelig. Hadde jeg visst om det, skulle du fått låne min. Den er som en U-formet vannpumpetang. Tror de har den på Torshov bilrekvisita.

 

Bilde

 

Er også en løsning. Har etpar sånne, men som sagt den fra Torshov er den beste jeg har.

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...