MS Lortebalja Startet 17.April.2020 Link til dette innlegget Startet 17.April.2020 Heisan. Har en Onwa Combo plotter som har innebygd AiS trasnpoder B. Jeg ønsker at bruke dataporten på denne til at overføre AiS data til TimeZero V3. Jeg er litt på bar grunn hva det gjelder kobling til RS232. Noen som kan hjelpe meg med hvilke ledninger jeg skal lodde inn på min RS232 connector? Takker for svar på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
MS Lortebalja Svart 18.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Ingen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.April.2020 Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Et lite puslespill dette.. Time Zero V3 er software som kjører på en PC, og PC har RS232 port? Og tegningen du har vedlagt er dokumentasjon til Onwa Combo? Ligger i kortene at de eneste du kan bruke er såkalt NMEA0183 RS232 out (Pin 5) og GND (pin 8) Men begrepet RS232 er lite presist og brukes i hytt og pine. Skal jeg gjette så sende Onwa NMEA0183 på pin 5 med «RS232»-signalnivå, dvs 12V. Du gjør neppe noe galt om du prøver pin 8 til pin 5 (gnd) på seriell port på PC og pin 5 til pin 2 (RX) på seriell port på PC. Sitér dette innlegget Link to post
MS Lortebalja Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Tusen takk. Skal prøve dette. Er helt ny på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.