Goddis77 Startet 18.April.2020 Del på Facebook Startet 18.April.2020 Hadde denne ute i vinter for overhaling. Etter ferdig service så ble den montert igjen og båten ble startet på land uten lekkasjer. Hadde båten i gang på tomgang før i dag uten problemer, men nå etter en tur ser jeg at den lekker under filteret. Regner med at olje og kjøleveske må tømmes før demontering? Og at dette er en av pakningene inn mot motor som ikke er 100% på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 18.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2020 Når jeg tenker meg om så er vel denne her mot sjøvann fra vannpumpe den her. Så da blir det å tappe olje og demontere. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Trenger ikke tappe oljen heller, oljen ligger nede i bunnpanna. Kan dog bli litt søl pga olje som er igjen i kjøleren. Men, er du sikker på at det ikke er filteret som lekker? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Goddis77 Svart 18.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2020 Drypper under oljekjøleren og ikke ved filteret Litt dårlig bilde, siden der var vanskelig å få telefonen nedi der, men det lekker inne ved boltene som du kanskje ser på bildet over. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 18.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2020 Håper at pakningene har overlevd hvis jeg ikke traff 100% når jeg monterte. Var vanskelig å se nedi der. Flotte dager for tiden, og ikke særlig lysten på å bruke mye tid nede i motorrommet egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 19.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2020 Ja, da fant jeg synderen. Prøvde først å bytte oljefilter for å se om det var dette som lakk. Fikk frem symptomene igjen først ved full marsjfart, så regner med det er pga temp og oljetrykk at en ikke ser det før da. Demonterte oljekjøleren og fikk den ut for inspeksjon. Så da at den ene pakningen var defekt og tenkte at her er synderen. Men som en ser på nedre bilde, så var det noe rart med den her. Den et jo dobbel! Har rett og slett gjort kardinaltabben med å ikke fått fjernet de gamle pakningene fra motor blokken, og dermed hadde oljekjøleren 8 pakninger i stedet for 4 ? Godt denne fikk seg en tur av igjen. Har ikke fått testet motoren igjen, men regner med problemet er løst ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.