Sondre93 Startet 19.April.2020 Link til dette innlegget Startet 19.April.2020 Heisann. Jeg må få opp låsemutteren på akslingen på dynamoen for å få byttet reimhjul og lurer litt på om noen av dere har et tips til hvordan det skal gjøres bortsett fra å holde igjen med umbrako? Problemet er at vifta kan umulig tåle å bli holdt igjen med så hard kraft. Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Sett en pipe på mutter som du holder med en tang på utsiden å unbrako i senter av pipe. Så burde det løsne Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 De mutrene sitter svært hardt til tider. Så hardt at unbrakosporet blir dratt rundt. Grei måte er å sette en pipe på mutteren, en luft- ellet elektrisk slagtrekket på pipen, behansket hånd holder igjen viften. Brrrp, mutteren er av. Dette har jeg gjort så mange titalls ganger, at jeg gidder ikke prøve alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Helge77 skrev 19 minutter siden: Sett en pipe på mutter som du holder med en tang på utsiden å unbrako i senter av pipe. Så burde det løsne Ok. Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Hulda skrev 1 minutt siden: De mutrene sitter svært hardt til tider. Så hardt at unbrakosporet blir dratt rundt. Grei måte er å sette en pipe på mutteren, en luft- ellet elektrisk slagtrekket på pipen, behansket hånd holder igjen viften. Brrrp, mutteren er av. Dette har jeg gjort så mange titalls ganger, at jeg gidder ikke prøve alternativer. Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Det klart beste rådet er å kjøre mutteren av med en muttertrekker. Tang på pipa har jeg liten tro på fordi det kommer til å glipe men kan kanskje fungere om man har ei god tang og mutteren ikke sitter så hardt. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Sjekket at det ikke er venstregjenger . .? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sondre93 Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 NilsPils skrev for 3 timer siden: Sjekket at det ikke er venstregjenger . .? Ja, den sitter like hardt fast samme hvilken vei jeg vrir, men jeg får hjelp av en kamerat i morgen så satser på at det løser seg ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Jeg tror ikke det går uansett. Ser jo av profilen din at du holder til i Sarpsborg, og der nøttær det ente Ta med deg dynamoen i bilen og kjør over til Fredrikstad, da årnære sæ Ellers er forslaget til Hulda en bænkers. Hvis du vil prøve forslaget til Helge77 ville jeg brukt en stor vannpumpetang og lagt imellom tykk gummi. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sondre93 Svart 20.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 Joda Komodo. Det kan løse seg i lille Sarpsborg også skjønner du ? Fikk løsnet mutteren og byttet skive så nå er det i orden, men jeg skal huske på deg neste gang det skulle oppstå noe ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.