Jump to content

Hva er standard giver på lowrance hds 7 fra 2014 ? Noen som tørr gjette ?

omhI

Recommended Posts

Hei

Leverandør av min Beneteau 680 vet ikke hva slags giver som er montert på min lowrance hds 7.

Den er i alle fall montert på akterspeil ved siden av utenbordsmotoren.

Når jeg går inn i menyene ser jeg at giver ikke er valgt (det står merket ukjent)

Noen som tørr gjette hva som standard ble levert til HDS 7 i 2014 på en Beneteau 680 ?

Redigert av omhI (see edit history)

Finner ikke HST - WSBL 83/200 kHz som valg på kartplotteren ?

Valgte

hst-dfsbl / hst-50/200-wsu

ser ut til å fungere ?

SPØRSMÅL:

Men hva med 50 kHz - OM DET IKKE ER  hst-dfsbl / hst-50/200-wsu kan det være at hekksvingeren da ikke vil fungere på 50 kHz om jeg velger dette på kartplottere ?

Redigert av omhI (see edit history)

Er som det er skrevet tidligere mest sannsynlig HST-WSBL, men det kan være 83/200kHz HDI, HST-DFSBL, 50/200 kHz HDI eller P66. 

Velg først HST-WSBL i installasjonsmenyen, deretter tester du 200 kHz og 83 kHz. Hvis 83 kHz er mye svakere enn 200 kHz så velger du HST-DFSBL og tester 200 kHz og 50 kHz. Den frekvensen av 50 og 83 kHz som er sterk forteller deg om du har en 83/200 kHz eller 50/200 kHz svinger. Deretter kan du teste 83/200kHz HDI eller 50/200 kHz HDI avhengig av hvilke frekvenser du har funnet svingeren har. Sjekk da om DownScan virker. HDI svingerene er tilnærmet identiske med de to HST variantene, bortsett i fra at de har DownScan i tillegg. Hvis svingeren gir riktig temperatur så kan P66 bruke HST-DFSBL innstillingene, hvis temperaturen er helt feil må P66 10k velges. 

Den enkle måten å finne ut hvilken svinger du har hvis båten er på land er å poste et bilde. 

Redigert av abbor (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...