Jump to content

Vårklargjøring VP 5.7 etter 2 år på land - og dårlig vinterklargjøring


Napoli

Recommended Posts

Jeg gikk på en sykdomssmell etter 2017 sesongen. Båten ble da tatt på land, kjørt igjennom med kjølevæske, og det var det (forhåpentligvis har ikke motoren fått seg en trøkk av kulda). 

Dette er en VP 5.7 GSI med TBI og drev. Er det noe spesielt jeg bør tenke igjennom?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Jeg ville sjekket for vann i bensinen, sjekket plugger, skiftet olje og filter og ellers latt det stå til. Hvis båten har stått tørt har sikkert motoren hatt det fint. En del releer og elektriske kontaktpunkter som kan begyne å spille puss på disse GSI motorene særlig hvis det er mye fuktighet motorrommet.

Link to post
Share on other sites

Ja, var det jeg regnet med å sjekke. Filter/olje er kjøpt inn, samt nye plugger.

Er det smart å gå over koblingene på sensorene med litt rens tro?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Å gå over koblinger er aldri feil!

Har det vært fukt og eir vises det fort...
Da må alt av koblinger gås gjennom, spesielt multiplugger til ecu etc 

Ser oljen grei ut, er det bare å bytte olje og filter. 
Ellers er dette skuddsikre motorer som tåler mye :-)

Livet er for kort til å kjøre diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...