Aef Startet 21.April.2020 Del på Facebook Startet 21.April.2020 Hei! har en mercury 150hk (tower of power) inline 6 sylinder (1975-1985) jeg sliter litt med. historien går slik: det ble fylt på bensin fra feil kanne og dette ble kjørt med en liten 30min før det ble oppdaget, her snakker vi 2% totakts olje blanding. etter dette ble motor tømt for bensin og ny 95okt ble fylt på, båten har ikke gått rent etter dette og slitter med og komme seg over 3000rpm når den står i gir (kan ruse motor til maks i fri)virker som den fusker veldig og sliter med og dra inn nok drivstoff/evt tenne på alle sylindre (hører den fusker og kan blåse ut litt luft inni mellom) alle plugger ble skiftet. noen som har tips og triks til hva dette kan være? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Motor feil". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Taskeladden Svart 21.April.2020 Del på Facebook Svart 21.April.2020 Prøv en forgasserrens. Og du må forandre på emnetittelen din, ellers blir tråden slettet, grunnen finner du i forumreglene du ikke har lest :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post Share on other sites More sharing options...
paxo Svart 22.April.2020 Del på Facebook Svart 22.April.2020 Den skal vel ha 2% totaktsolje? Hva var feil med bensinen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ballistic Svart 23.April.2020 Del på Facebook Svart 23.April.2020 Er jo gammel totakter så oljeblandet bensin på 2-3% er det den skal ha.150 HK, da er det vel gammel type med fordeler og ikke ADI tenning.Om du ikke får mer enn 3000 rpm i gear kan det være feil med stator, da vil den i så fall kun tenne på 3 sylindre. Når du gir på vil den da aksellerere som normalt inntil du når ca 2500 rpm, da vil den begynne å kutte og du får ingen kraft av motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cmb Svart 24.April.2020 Del på Facebook Svart 24.April.2020 Kun 2% olje på denne. Trenger ikke mer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kallethekid Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Fant fu ut av dette? Var det noe annet en olje% som var feil med bensinen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.