Jump to content

Viking redningsflåte, fra kasse til bag - pros/cons?


Bodehode

Recommended Posts

Jeg har en Viking redningsflåte i original kasse, men båten min er relativt liten (25fot daycrusier).

Det er ikke plass til flåten på utsiden av båten, så jeg har hatt den på solsengen akter.

Dette er ikke uten ulemper, flåten må løftes bort hver gang jeg skal ned i motorrommet. 

Så tanken min var å ta flåten ut av kassen og ha den i en stor bag. Med hurtigkobling til sikkerhetslinen.

Bagen har stor åpning og flåten er lett å få ut.

På denne måten kan jeg ha flåten nede i salongen framme, å enkelt ta den opp på solsengen og koble til linen hvis vi skal ut i ruskevær.

Noen som har gjort noe slikt før?

Er det noe jeg bør være spesielt obs på?

Tips eller innvendinger tas imot med takk :-)

 

Livet er for kort til å kjøre diesel

Link to post
Share on other sites

Egentlig hadde jeg nok klart meg bra med en inshore lettflåte...

Er ikke på  havet hvis det er meldt over 10m/s, aldri lange turer utaskjærs og RS ligger i hjemmehavnen min :-)

Men liker den ekstra sikkerheten med en flåte i båten, plutselig er man i en situasjon hvor behovet er der... 

Jeg kjøpte en Viking redningsflåte i container til den forrige båten som var større og hadde plass på badeplattformen (som jeg ikke solgte med båten). Så tanken var å pakke den om til bag... 

Hørte med den lokale leverandøren om å få pakket om, men de skulle ha vel mye for jobben (5-6 båtlapper inkl sying bag). Så jeg vurderer å gjøre det selv.

 

Redigert av Bodehode (see edit history)

Livet er for kort til å kjøre diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...