Jump to content

Mercury 115EFI 2005 ville ikke starte på første forsøk i går


Fred89

Recommended Posts

Hei, 

har akkurat sjøsatt båten forrige helg, service på motor og skroget er rubbet og polert opp. 

skulle utpå en tur i går ettermiddag og når jeg da vridde om startnøkkelen så kom det bare et "klikk" fra motoren, ingen lyd fra startmotor eller noe annet, sjekket over dødmannsknapp og alle mulige punkter, prøvde igjen ca 5-6 ganger med samme resultat, kun et "klikk" fra motor, 

så etter noen forsøk så startet den som vanlig, noen som vet hva jeg bør bytte ut her for og slippe dette når jeg ligger midtfjords en gang?

Link to post
Share on other sites

Før man roter med noe komplisert, ville jeg sjekket 3 enkle:

-At batteriet er toppladet.

-Hovedstrømsbryter. Denne er forbruksvare, billig og simpel kvalitet. Holder kanskje 5 år. Enkel å bytte.

-Kontaktpunktene på kablene til motoren.

Sjekke for irr på kabelskoene. Ligger en koblingsboks nede i batteribrønnen som tar både + og - til motor. 

Link to post
Share on other sites

Har toppladet batteriet

skal kontrollere de andre punktene du nevner, 

jeg fiklet litt med ledningene på baksiden av tenningslåsen når det sto på som værst og jeg ikke fikk start, kan jo være dårlig kontakt der også, skal sjekke alt dette nå i helga, takk for innspill.

 

ellers så er vel dette en Yamaha motor som jeg har forsått? det er en 2005 modell, og har lest en eller annen plass at det er yamaha som produserer dem? 

 

Link to post
Share on other sites

Hei jeg har samme motor! var skeptisk til Mercury da, men fikk senere vite at det egentlig var en Yamahamotor! :smiley: aldri hatt problemer med start! synes dette virker som en bra motor! men litt for liten for båten min

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...