tom Cognac Startet 23.April.2020 Del på Facebook Startet 23.April.2020 Han jeg kjøpte båten av i fjor var litt uheldig da han skulle ta den av opplagskrybba, båten falt litt ned og fikk noen småskader i bunnen. Jeg ser ikke glassfiber, det er hvitt (gelcoat?) på skadestedene (se bildene). Hva bør jeg gjøre med dette før sjøsetting? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Grand Banks jr Svart 23.April.2020 Del på Facebook Svart 23.April.2020 På det øverste bildet ser det ut som glassfiber. Jeg ville fått vekk alt løst, vasket rent med Aceton, og lagt på epoxy for å forsegle. På det andre området bør det vel sjekkes om det er bare sprekk i gelcoat eller om det er skade i glassfiber også. Der må du nok pusse litt ned for å se. Deretter epoxy på for å forsegle dersom det ikke er noe mer skade. Ut fra hva jeg kan se ville jeg gjort det slik. Komodo og andre her kan nok svare ennå bedre. Også mtp type produkter du bør bruke. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tom Cognac Svart 23.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2020 Grand Banks jr skrev 18 minutter siden: Jeg ville fått vekk alt løst, vasket rent med Aceton, og lagt på epoxy for å forsegle. Takker for svar. Nesten samme prosedyre på begge sårstedene, hvis jeg oppfatter deg riktig. Bør jeg gjøre noe etter å ha lagt på epoxy? Prime f.eks? Eller kan jeg gå rett på bunnstoff? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Grand Banks jr Svart 23.April.2020 Del på Facebook Svart 23.April.2020 Primer gir bedre vedheft. Men epoxy er vanntett så slik sett trenger du det nok ikke. Ja, jeg ville gjort det slik basert på den kunnskapen jeg har. Mulig @Komodo eller @Knude ville gjort det annerledes. Jeg er mest usikker på bilde nr 2, for det er vanskelig å vite hva som er skader innover fra de sprekkene som ser ut til å være der. Kommer også an på hvor på båten det er. Er jo en Flipper 640 (?) så du kan få slag ved kjøring raskt i høye bølger. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tom Cognac Svart 23.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev 16 minutter siden: Jeg er mest usikker på bilde nr 2, for det er vanskelig å vite hva som er skader innover fra de sprekkene som ser ut til å være der. Kommer også an på hvor på båten det er. Er jo en Flipper 640 (?) så du kan få slag ved kjøring raskt i høye bølger. Riktig at det er en Flipper 640 HT, det første bildet viser sårskaden rett foran stepet omtrent midt på babord side (fra kjøl og ut), det andre bildet viser sårskaden på selve stepet. Det var da forrige eier skulle ta båten fra krybbe og over på henger at den bakre krybba (metalkrybbe) "knelte" og båten deiset i bakken, men ikke fra stor høyde (omtrent 30 cm - så vidt jeg husker fra da jeg var og så den for første gang. Vedlagte bilde er fra da jeg så på båten hos selger.) Redigert 23.April.2020 av Brian Storm (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.