Jump to content

Må jeg støpe igjen gamle hull før jeg borrer nye?

Frivakt

Recommended Posts

Jeg bruker Hempel Epoxy Filler (grå) til slike småjobber der det ikke er synlig, over og under vann. To tuber, herder og epoxy. Fin konsistens, siger lite og lett å jobbe med.

hempel_epoxy_filler.jpg.645317afc8dedf020d388abcc1dd68ac.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 4 uker senere...
Lars H. skrev On 24.4.2020 at 10.18:

Jeg bruker Hempel Epoxy Filler (grå) til slike småjobber der det ikke er synlig, over og under vann. To tuber, herder og epoxy. Fin konsistens, siger lite og lett å jobbe med.

hempel_epoxy_filler.jpg.645317afc8dedf020d388abcc1dd68ac.jpg

@Lars H. hvor lang herdetid bruker du på denne her før du skrur nye hull og slikt?

På pakken står det 5-16 dager basert på temp for gjennomherdet, men pusseklar etter 16-36 timer..

Litt kjipt å måtte vente opp til 16 dager før jeg får skrudd nye ting på plass.. :crazy:

Goddis77 skrev 13 minutter siden:

@Lars H. hvor lang herdetid bruker du på denne her før du skrur nye hull og slikt?

Har aldri brukt den til det formålet, kun reparere skader generelt i glassfiber over og under vann.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...