Frivakt Startet 23.April.2020 Link til dette innlegget Startet 23.April.2020 Skruehullene i ny dekksluke treffer ikke de gamle, men kommer nokså nær. Anslagsvis 4 - 10 mm. Blir det nok hold i nye seriemester så nær, eller må jeg støpe igjen de gamle med epoxy ? Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Hvis dette monteres med gjennomgående skruer og mutter med skive, tror jeg ikke det vil bli problemer. Men jeg ville nok foretrukket å støpe igjen de gamle hullene, om ikke annet for at det ser bedre ut og det blir tett. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 80,- for superepoxy på biltema. Blir nesten for dumt å ikke fylle i de gamle hullene. Herder på noen få timer, og da er det ingenting å angre på etter montering av ny luke. Bare min mening :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
seilfred Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Båtlivet er fullt av bekymringer. Jeg gidder ikke lage meg nye. Derfor ville jeg fylt hullene og sovet godt... Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Frivakt Svart 24.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 S/Y Vega skrev for 13 timer siden: 80,- for superepoxy på biltema. Regner med at det er denne du mener: Passer den bedre for dette formålet enn denne? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 2-komponent gelcoat, farge 2000, den ligger i roteskuffen min: https://www.westsystem.no/p/19100/gelcoat-sparkel-i-tube Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 24.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Worry II skrev 6 minutter siden: 2-komponent gelcoat, farge 2000 Utseende er ikke så viktig, siden dette blir skjult av rammen. Men det må være noe som er lett å få godt ned i hullene. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 (redigert) I allefall ikke bruk gelcoat sparkel i gjennomgående hull. Det vil sprekke etterhvert. Bruk epoxy eller slip hulla kone og fyll i med glassfiber forsterket sparkel. (blir nærmere polyester og duk) Den nederste på bildet ditt er vel slik sparkel. Husk herder. Redigert 24.April.2020 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Lars H. Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Jeg bruker Hempel Epoxy Filler (grå) til slike småjobber der det ikke er synlig, over og under vann. To tuber, herder og epoxy. Fin konsistens, siger lite og lett å jobbe med. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Goddis77 Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Lars H. skrev On 24.4.2020 at 10.18: Jeg bruker Hempel Epoxy Filler (grå) til slike småjobber der det ikke er synlig, over og under vann. To tuber, herder og epoxy. Fin konsistens, siger lite og lett å jobbe med. @Lars H. hvor lang herdetid bruker du på denne her før du skrur nye hull og slikt? På pakken står det 5-16 dager basert på temp for gjennomherdet, men pusseklar etter 16-36 timer.. Litt kjipt å måtte vente opp til 16 dager før jeg får skrudd nye ting på plass.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Goddis77 skrev 13 minutter siden: @Lars H. hvor lang herdetid bruker du på denne her før du skrur nye hull og slikt? Har aldri brukt den til det formålet, kun reparere skader generelt i glassfiber over og under vann. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.