Jump to content

Noen som er flinke på Navman Tracker 5500 uttern D55


Båteier2018

Recommended Posts

Da Navman kartplotter hadde lite lys på skjermen, nesten ikke til å se på dagslys kom jeg til å endre Colours under system LCD oppsett til Night. Dermed ble skjermen helt svart. Jeg ser at den er på og lyser på knappene men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne fram til LCD scheme color så jeg for stilt dette tilbake. Noen som vet om det går and å resette hele programvaren eller noe..                

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det der fungerte, mange takk👍🏻

Du vet ikke hva som kan være feil på skjermen når den på normal et veldig mørk, mistenker at det kan være noe feil på skjermen eller noe elektronikk. Det car da jeg kom ut avdet med helt nattmodus men jeg prøvde å finne ut av lys innstillinger på panelet. Det er ihvertfall sånn at når solen står på så er det nesten umulig å lese av skjermen. Dette er en båt jeg akkurat har kjøpt. 

Link to post
Share on other sites

Skjermen består av et display, som er lyst opp av et lite lysrør i underkant. Om dette begynner å bli dårlig, blir skjermen mørk. Jeg overtok en slik en gang, som man såvidt så var på, når man så skrått på skjermen mot lyset. På disse har lysrøret en liten kontrakt, plugget i printkortet. På min, var denne smeltet. Jeg fjernet kontakten, og loddet ledningene rett på printkortet, og det ble lyst igjen. Ellers går det å bytte lysrøret, om du finner riktig, nytt. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...