Grand Banks jr Startet 25.April.2020 Del på Facebook Startet 25.April.2020 Nå gjør jeg noe jeg aldri har gjort før. Gammel 2t Yamaha 4hk (lang stamme) som har stått med vann i girkasse (sammen med olje). I fri så var det tungt å dreie propellen. Så jeg demonterte girkasse nå, og forsøker å få oversikt over hva jeg bør bytte. Det er altså akslingen som er tung å dreie. (På toppen av det hele klarte jeg å miste aksling og den delen av giret i litt sadde.) Første jeg gjorde var å vaske i diesel. Etter at dette var rent puttet jeg aksling inn i "akselgjennomføringen". Vet ikke hva det heter på påhengs... Den var treg. Så jeg har demontert og det ser ut til at det sitter en o-ring inni der. Klemt inn i veggen. Den bør byttes. Ganske flat og ru. Videre fant jeg dette lageret som ved første øyekast så greit ut, men det går ikke rundt. Noen av kulene virker å ha rustet fast, eller har alle fall rust i seg. Så må byttes. Det er også den store o-ringen som må byttes. Noe mer? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ivar Svart 27.April.2020 Del på Facebook Svart 27.April.2020 såvidt jeg har hørt , heller ikke helt uvanlig at den vertikale akslingen går tregt og kan i enkelte tilfeller sette seg helt fast Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 29.April.2020 Del på Facebook Svart 29.April.2020 Fikk du ut lagrene med varme ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.