Grand Banks jr Startet 25.April.2020 Link til dette innlegget Startet 25.April.2020 Nå gjør jeg noe jeg aldri har gjort før. Gammel 2t Yamaha 4hk (lang stamme) som har stått med vann i girkasse (sammen med olje). I fri så var det tungt å dreie propellen. Så jeg demonterte girkasse nå, og forsøker å få oversikt over hva jeg bør bytte. Det er altså akslingen som er tung å dreie. (På toppen av det hele klarte jeg å miste aksling og den delen av giret i litt sadde.) Første jeg gjorde var å vaske i diesel. Etter at dette var rent puttet jeg aksling inn i "akselgjennomføringen". Vet ikke hva det heter på påhengs... Den var treg. Så jeg har demontert og det ser ut til at det sitter en o-ring inni der. Klemt inn i veggen. Den bør byttes. Ganske flat og ru. Videre fant jeg dette lageret som ved første øyekast så greit ut, men det går ikke rundt. Noen av kulene virker å ha rustet fast, eller har alle fall rust i seg. Så må byttes. Det er også den store o-ringen som må byttes. Noe mer? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ivar Svart 27.April.2020 Link til dette innlegget Svart 27.April.2020 såvidt jeg har hørt , heller ikke helt uvanlig at den vertikale akslingen går tregt og kan i enkelte tilfeller sette seg helt fast Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Fikk du ut lagrene med varme ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.