Jump to content

Hvilken vhf bør jeg kjøpe?


Guest Sverrejo

Recommended Posts

Guest Sverrejo

Etter å ha kjøpt en Standard Horizon som ikke fungerte er den returnert til forhandler som skal "se" på den. Jeg gidder ikke argumentere på min rett til nytt produkt og vil kjøpe meg en ny vhf-radio. Jeg har ikke behov for AIS (?) men prioriterer funksjonalitet og kvalitet. Pris mx 5000,og fastmontert. Forslag til modell? 

Link to post
Share on other sites

Dersom du IKKE har fastmontert VHF-en slik at du kan se displayet mens du samtidig har sikker utkikk under fart, så finn en modell som har valgmuligheter og info om kanalnr. også på håndenheten/micen. Det forenkler bruken og øker sikkerheten. Jeg trives godt med min 10 år gamle Raymarine 55 som jeg har koblet en ekstra håndenhet på. Det burde være mye å velge på i din prisklasse. 

Link to post
Share on other sites

Hvis du ikke trenger DSC, kan du se om du får tak i en brukt Sailor. En RT2047 eller RT2048 regnes som noe av det beste innen VHF. 

Hvis du skal kjøpe nytt kan du se om du får tak i 6210 eller 6215 (med DSC). Jeg tror de er utgående, så du må kanskje lete litt;

https://www.bluesat.com/sailor-6210-vhf-radio.html

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...