Guest Sverrejo Startet 25.April.2020 Del på Facebook Startet 25.April.2020 Etter å ha kjøpt en Standard Horizon som ikke fungerte er den returnert til forhandler som skal "se" på den. Jeg gidder ikke argumentere på min rett til nytt produkt og vil kjøpe meg en ny vhf-radio. Jeg har ikke behov for AIS (?) men prioriterer funksjonalitet og kvalitet. Pris mx 5000,og fastmontert. Forslag til modell? Sitér dette innlegget Link to post
ShipMedic Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Hei. Hva med en ICOM, B&G eller SIMRAD. De to sistnevnte er rimelig like i utseende, men kan variere litt i pris. Gode radioer som jeg vet, og flere modeller å velge i. Selv har jeg en GX2200 fra SH. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
par Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Dersom du IKKE har fastmontert VHF-en slik at du kan se displayet mens du samtidig har sikker utkikk under fart, så finn en modell som har valgmuligheter og info om kanalnr. også på håndenheten/micen. Det forenkler bruken og øker sikkerheten. Jeg trives godt med min 10 år gamle Raymarine 55 som jeg har koblet en ekstra håndenhet på. Det burde være mye å velge på i din prisklasse. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Hvis du ikke trenger DSC, kan du se om du får tak i en brukt Sailor. En RT2047 eller RT2048 regnes som noe av det beste innen VHF. Hvis du skal kjøpe nytt kan du se om du får tak i 6210 eller 6215 (med DSC). Jeg tror de er utgående, så du må kanskje lete litt; https://www.bluesat.com/sailor-6210-vhf-radio.html Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.