jørn Startet 25.April.2020 Del på Facebook Startet 25.April.2020 Satte ut båten i dag, og veldig fornøyd med at sesongen er i gang. Lenge varte ikke det... Nå i kveld opptager jeg vann i kjølen. Brukt inspeksjonskamera og ser ut til at det lekker i områdee hylserør/stevnelager. Renner ikke, men drypper. Sausa det inn med tek7 nå for å begrense. Mulig det er korrusjon, da røret er mørkt blitt. Jeg gjør det meste selv, men dette har jeg ikke ork til å gjøre. Noen som har anbefaling av verksted i Fredrikstadområdet? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Du må opp med båten. Mulig jeg kan ta jobben for deg, litt avhengig. Omfanget av reparasjonen er avhengig av hva som er galt. Kan være lurt å bytte cutlesslager samtidig. Les mer om problemet i tråden til @VegJoh Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
VegJoh Svart 27.April.2020 Del på Facebook Svart 27.April.2020 Ser at det linkes til "min" tråd om samme problem her. Det høres ut som @jørn at du har det samme problemet som jeg hadde. Jeg måtte opp med båten. Jeg fikk heldigvis hjelp av @Komodo som tok på seg jobben.Da fikk jeg vært med å lære noe, samtidig som jeg fikk være med å se at jobben ble skikkelig gjort (Noe som er greit, når man har opplevd å bli lurt av verksteder) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
arkmarin Svart 27.April.2020 Del på Facebook Svart 27.April.2020 Gå inn på min side arkmarin.no og velg fanen "Omega 36". Et stykke ned på siden vil du kunne lese om hvordan jeg tettet lekkasje mellom hylse og skrog. Meget enkelt og du kan gjøre det selv. Lykke til ! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
jørn Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 (redigert) Fikk et par timer ledig, så har fått demonter stevnebeslag med hylserør og akselen fra klemflensen. Samme feilen her som var hos VegJoh, men i tillegg er det ikke spor av noe sika etc, så ikke rart det har lekket. Har støpt ny foring, det er ikke mye å sparkle opp, går fra 0-3mm ca. Teipet beslaget og monterte det løst for å få rett vinkel. Selv med teip satte det så voldsomt fast at jeg måtte jekke det ut. Foringen sitter i alle fall godt fast til skroget, noe det ikke gjorde før. Har slipt på gelcoaten og vasket med aceton. Såret i gleden (glede og glede...) er at det er tæring inne i stevnebeslaget, så må bytte det + hylserøret. Redigert 3.Mai.2020 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.