Jump to content

Kvalitetsforskjell mellom syre/bly batterier, ulike merker med samme spec?


R.O

Recommended Posts

Ser at SØNNAK DUAL MARINE 115Ah koster drøye 2000kr/stk. Seatronic selger Skanbatt med samme spec for 1349kr.  Skal ha 3stk, så det blir noen kroner. Begge er vedlikeholdsfrie, og tilsynelatende like. Er det forskjell på kvalitet her som kan forklare prisen. Har en mistanke om at innmaten i disse er ganske like...?

Link to post
Share on other sites

R.O skrev 17 minutter siden:

Ser at SØNNAK DUAL MARINE 115Ah koster drøye 2000kr/stk. Seatronic selger Skanbatt med samme spec for 1349kr.

 

Har du linker til disse to batteriene? Jeg har i ikke telepatiske evner (som Hulda pleier i si). Når du ikke en gang oppgir navnet på Skanbatt batteriet, blir det håpløst å vurdere noe som helst.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 52 minutter siden:

 

Har du linker til disse to batteriene? Jeg har i ikke telepatiske evner (som Hulda pleier i si). Når du ikke en gang oppgir navnet på Skanbatt batteriet, blir det håpløst å vurdere noe som helst.

 

Var kanskje litt lite info ja.

 

https://www.bilbatteri24.no/products/sr550-sonnak-dual

 

https://seatronic.no/strom/batterier/skanbatt-fritidsbatteri-12v-115ah

 

Se at oppgitt vekt på Skanbatt er 2,7kg mindre enn Sønnak. Fant for øvrig også litt bedre priser på Sønnaken når jeg søkte opp linker...

 

 

Link to post
Share on other sites

R.O skrev 1 time siden:

Ser at SØNNAK DUAL MARINE 115Ah koster drøye 2000kr/stk

Det spørs vel hvor man kjøper de?
Her i Tønsberg  tar Mekonomen kr 1595,- og Herold Andersen kr 1649,-
På hjemmesidene til Mekonomen koster de kr 1795.
Nå er Mekonomen Tønsberg kjent for å ha gode priser på Sønak fritidsbatterier i gjennom mange år og eksponering på pall i butikk .
Så det går nok unna men har man gode priser så selger man også mange batterier i denne byen.

Skal ikke ha så mange meninger om kvalitietsforskjellene men vekt er en god pekepinne på kvalitet.
Mere bly og mere syre er bra 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...