Jump to content

Spylepumpe på dekk - slangen slipper

bjoris

Recommended Posts

Jeg har en slik på akterdekket. Denne "spytter" koblingen ut når en stopper å spyle, altså når trykket øker. Jeg har tenkt å få fatt i ny kobling, men selger mente det var delen på bildet som var problemet. Jeg ser at når jeg klikker inn koblingen kan jeg med litt makt dra den ut igjen for hånd når pumpa ikke står på så her er for mye slark rett og slett.

Tenker det er dumt å kjøpe ny kobling til 1729 kroner om det bare er kontakten evt går ann å fikse, så prøver meg her først:)

Siden båten ikke ble annonser med dekkspyling kan jeg ikke godt be selger dekke dette, det var i grunnen ganske mye utstyr som ikke stod i annonsen og prisen for båten tok også høyde for litt småfiks, er ikke så mye igjen nå. En grundig rubbing, polering og was så ser den nå ut som ny (nesten:), men har igjen denne koblingen, veldig kjekt å ha spyling på dekk når en driver å fisker:)

spyleuttak_4_2.jpg

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Kanskje det er kulene som skal låse nippelen som ikke blir presset godt nok inn? Kanskje det er saltavleiringer og evt. korrosjon som ligger og sperrer for at kulene får beveget seg normalt. Jeg ville kanskje demontert koblingen og lagt den i lunkent vann, det er det beste for å løse opp saltavleiringer. Deretter litt crc e.l. for å løsne litt hvis det er litt irr inni der. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...