bjoris Startet 28.April.2020 Del på Facebook Startet 28.April.2020 (redigert) Jeg har en slik på akterdekket. Denne "spytter" koblingen ut når en stopper å spyle, altså når trykket øker. Jeg har tenkt å få fatt i ny kobling, men selger mente det var delen på bildet som var problemet. Jeg ser at når jeg klikker inn koblingen kan jeg med litt makt dra den ut igjen for hånd når pumpa ikke står på så her er for mye slark rett og slett. Tenker det er dumt å kjøpe ny kobling til 1729 kroner om det bare er kontakten evt går ann å fikse, så prøver meg her først:) Siden båten ikke ble annonser med dekkspyling kan jeg ikke godt be selger dekke dette, det var i grunnen ganske mye utstyr som ikke stod i annonsen og prisen for båten tok også høyde for litt småfiks, er ikke så mye igjen nå. En grundig rubbing, polering og was så ser den nå ut som ny (nesten:), men har igjen denne koblingen, veldig kjekt å ha spyling på dekk når en driver å fisker:) Redigert 28.April.2020 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Komodo Svart 28.April.2020 Del på Facebook Svart 28.April.2020 Kanskje det er kulene som skal låse nippelen som ikke blir presset godt nok inn? Kanskje det er saltavleiringer og evt. korrosjon som ligger og sperrer for at kulene får beveget seg normalt. Jeg ville kanskje demontert koblingen og lagt den i lunkent vann, det er det beste for å løse opp saltavleiringer. Deretter litt crc e.l. for å løsne litt hvis det er litt irr inni der. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bjoris Svart 29.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2020 Takk for tips! Det skal prøves! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.