alfth Startet 28.April.2020 Del på Facebook Startet 28.April.2020 Hei Etter at jeg fikk lekkasje på hydraulikkslange og mistet styringen totalt så har autopiloten vært merkelig. Jeg har styringen i orden nå og har luftet systemet og autopilot pumpen (type 4). Nå har jeg bestemt meg for å få ting i orden og funnet frem manualer. Idag var jeg i båten og skulle foreta "Testing ved kai". Første gang jeg satte Autopiloten i "AUTO" dreiet den roret litt og litt mot styrbord helt til det ble fullt utslag. Jeg har rorindikator. Har satt "Rud limit" til 5 grader mindre enn maks utslag nå, samt "RUDD DAMP" til 4. Ny test med "AUTO" så holdt den seg rundt 0 (rudder 0) uten å driver roret mot styrbord. MEN, - når jeg tok +10 for å få et utslag til styrbord så tok den først et utslag (+10), men fortsatte derfra i rykk og napp helt til roret var maks til styrbord. Er dette normalt ? Vil det rette seg når jeg går til neste steg ... å kalibrere på sjøen ? Alf Terje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.