Jump to content

Raymarine ST6001 Autopilot oppsett - kalibrering


alfth

Recommended Posts

Hei

 

Etter at jeg fikk lekkasje på hydraulikkslange og mistet styringen totalt så har autopiloten vært 

merkelig. Jeg har styringen i orden nå og har luftet systemet og autopilot pumpen (type 4).

 

Nå har jeg bestemt meg for å få ting i orden og funnet frem manualer. Idag var jeg i båten og

skulle foreta "Testing ved kai".

 

Første gang jeg satte Autopiloten i "AUTO" dreiet den roret litt og litt mot styrbord helt til det ble

fullt utslag. Jeg har rorindikator. Har satt "Rud limit" til 5 grader mindre enn maks utslag nå, samt

"RUDD DAMP" til 4. 

 

Ny test med "AUTO" så holdt den seg rundt 0 (rudder 0) uten å driver roret mot styrbord.

MEN, - når jeg tok +10 for å få et utslag til styrbord så tok den først et utslag (+10), men fortsatte derfra

i rykk og napp helt til roret var maks til styrbord.

 

Er dette normalt ?

Vil det rette seg når jeg går til neste steg ... å kalibrere på sjøen ?

 

Alf Terje

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...