Jump to content

VP tamd22 suger luft etter bytte av dieselfilter


Hetlevik

Recommended Posts

Hei,

 

Har en VP tamd22 motor hvor jeg har byttet vannutskiller (Cav 296) samt dieselfilter. Motoren gikk feilfritt før dette ble byttet.

 

Motoren går så lenge det er diesel i dieselfilteret, men går ujevnt og stopper etter noen minutter. Dieselfilteret er da 1/3 fullt og det ser ikke ut til at det suges ny diesel inn ved at motoren er i gang. Det ser altså ut til at det er luftlekkasje en eller annen plass. Matepumpe klarer av og til å etterfylle diesel ved sjekk når dieselfilter er av. Lufting og etterfylling etter alle kunstens regler er utprøvd.

 

1. Rent teknisk, om man klarer å fylle alt av slanger og filtre med diesel før oppstart vil en stor nok luftlekkasje f.eks i vannutskiller o.l. medføre at motoren allikevel vil stoppe etter noen minutter?

 

2. Om jeg bytter alt av slanger, koblinger og setter inn en mer "idiotsikker" vannutskiller som f.eks Racor og får fylt opp dette samt slanger med diesel, vil motoren da klare å suge diesel forutsatt at det var faktisk var lekkasje på det gamle oppsettet, eller må det luftes etc andre plasser også?

 

3. Ved luftlekkasje, er det andre "problemområder" i drivstofftilførselen som må gåes over om ett komplett bytte av slanger og vannutskiller ikkje hjelper? 

 

Takk på forhånd!

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...