Jump to content

VM Formel 2 Abu Dhabi


VannTro

Recommended Posts

Fikk lyst til å dele ett fantastisk minne med dere (og be dere med på tur i desember 2020)

Jeg har de siste årene vært med å starte(og drifte) et F2 team i rundbane-racing. I desember 2019 var vi i Abu Dhabi for å kjøre siste VM runden.

Vi har vel det laveste budsjettet og den eldste piloten i dette sirkuset, men likevel, vi ble nr. 12 av 19 båter i dette løpet.

Undertegnede fungerer som Radiomann og i dette filmklippet(med nr. 63 på armen) er jeg så heldig å være støttet av vår eminente F1 fører Marit Strømøy(nr. 77) som fungerer som Radiomann for Thobias Munthe Kaas. Dette var en vanvittig fin opplevelse og vi var også heldige og kom ned til Abu Dhabi 2. desember slik at vi fikk med oss nasjonaldagen med et fyrverkeri som fikk Sydney til å virke som "Barneskirenn" :-)

Se linker til film her(den første hakker litt)

Fra Radioteltet

 

Alfa Racing på vei inn til finalen (her kan dere se hele finalen. Vi starter på siste plass og får problemer med motoren, får ikke startet før de andre har kjørt 3 runder, men ender til slutt som nr. 12. Båten er lengre enn de andre, med jevnere toppfart. Når vi først kommer i gang går det fort. Båten er stabil og tåler bølger i større grad enn de korte båtene. Stopp ,gul-flagg, i løpet hjalp oss selvfølgelig masse ! Vi har langt høyere ambisjoner for 2020 og er bedre forberedt)

 

Fyrverkeri fra nasjonaldagen i Abu Dhabi(på slutten er det selvfølgelig mest). Det regner krutt-slam på bordet vårt !

 

I desember 2020 er det nytt løp for F2 i Abu Dhabi og jeg vil gjerne ha med så mange som mulig. Dette er en opplevelse på alle måter, så send meg en IM, så skal jeg forsøke å arrangere en fantastisk tur for de som vil ! Vi er med for moro skyld, men vi har en pilot som blir helt "svart i øynene" og et meget kompetent team, så vi kan fort overraske mer enn vi gjorde i 2019 !

Vår pilot er yrkes-dykker og ikke redd for å bli våt :-) 

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...