Jump to content

Jasmin 25 - hva slags båt er det?


Walter_S

Recommended Posts

"Ramle over denne" på finn.no og lurer på hva slags båt dette er? Noen som kjenner til den / navnet / byggested/ båten ellers?

 

:confused:Jasmin 25

 

Bilde

Ligner (i skroget) nesten på en Viksund (i-hvert-fall akten-i-fra) bortsett fra at ......

 

Bilde

..........baugpartiet definitivt IKKE er Viksund'sk.....

 

 

Tett bakvegg og den avrundete spissgatter-hekken ligner veldig på Enes 25 - kan dette være forløperen? Båten er fra 1976 - nokså gammelt.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Vet ikke noe om båten men den er jo av plast mann!!!!!!!!!

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

...... men den er jo av plast mann!!!!!!!!!

Hva så? Går jo an å male den med mahogny-maling :wink: - så ser den ut som en trebåt på avstand.......... :lol:

 

Forresten, så er IKKE jeg trebåtmann av overbevisning, snarere av inngrodd uvilje til å ta opp banklån for å finansiere båt! :nonod:

 

Sjekk min signatur! :o)

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hva så? Går jo an å male den med mahogny-maling  :wink:  - så ser den ut som en trebåt på avstand.......... :lol:

 

Forresten, så er IKKE jeg trebåtmann av overbevisning, snarere av inngrodd uvilje til å ta opp banklån for å finansiere båt!  :nonod:

 

Sjekk min signatur! :o)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan jo lime på furubelegg :lol:

 

Men det ser jo ut som en fin fiskebåt da. Litt dumt at det ikke er motor med

Link to post
Share on other sites

.......Litt dumt at det ikke er motor med

Bare en fordel egentlig, fordi en motor fra 1976 ikke er brukendes til annet enn moring likevel, da kan man heller sette inn en overhalt Sabb! :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Bare en fordel egentlig, fordi en motor fra 1976 ikke er brukendes til annet enn moring likevel, da kan man heller sette inn en overhalt Sabb!  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sant, det holder vel og med en 10 hk i den!

Men enn 2g er vel ikke og forakte :smiley:

 

Men prisen var kanskje litt drøy

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nok en Enes 25 ja.. Tror nok at jeg ville ha tatt meg en halvtime med høytrykkspyleren før jeg hadde lagt den ut for salg om den var min, den var litt skitten...

 

Hvis utstyr og tilstand ellers er brukbar så trenger ikke dette være så ille.. En brukt Perkins for eksempel burde kunne la seg skaffe for en 15-25.000,- og da burde det kunne la seg gjøre å få båten operativ igjen til en totalpris på 60-70.000,-. Men en ikke ubetydelig egeninnsats er nok påkrevd ja..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...