Jump to content

VP D4-260 HS63 gir - "lydløs innkobling" eller ikke?


bjoris

Recommended Posts

Skal det være lydløst når en girer med disse girene? På min er det lyd når en kobler inn forover og båten ligger stille eller f.eks når du bakker og skal forover igjen. I revers er det stille og også når en kobler ut forover og båten sklir forover og du kobler inn igjen. Vi snakker ikke om noe voldsomt smell, men litt. Jeg har hatt båt med mekanisk gir før og disse smeller jo ofte ganske betydelig, men dette er jo hydraulisk... Tenkte det var best å sjekke hva som var normalt...

 

Skal som jeg får tatt en liten video av det og lagt ut her i kveld

 

 

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg har fundert på det samme og håper det er normalt, fra fri-posisjon til revers = lydløst. Fri-posisjon til fremover = lite klunk.

Har samme (og helt ny) girkasse som deg bare på Yanmar og da heter den ZF63A.

Post gjerne en videosnutt.

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
Share on other sites

På VP D4/D6 brukes demperplate med gummiklosser til demping. En slik «klunkelyd» ved innkobling kan også stamme fra demperplata. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...