Espen Askeladden Startet 29.April.2020 Link til dette innlegget Startet 29.April.2020 (redigert) Hei, jeg er ikke særlig teknisk når det kommer til motor. Turtelleren i båten min har stoppet å vise riktig. Selv når båten er av viser den turtall på 1000 rpm, derfor synes jeg den virker veldig lite troverdig å bruke, med tanke på forbruk. Derfor lurer jeg på om det er mulig å fikse dette eller om jeg må erstatte den og i såfall er det noen som kan gi meg en liten pekefinger på hvordan det skal gjøres. hva skal til for å montere noe slikt for eksempel https://www.maritim.no/kus-turteller-7k-m-4-led-alarm-hvit-rustfritt Det andre jeg lurte på er hva som skal til for å montere en knopmåler på båten, helst mekanisk. På forhånd takk! Redigert 29.April.2020 av Espen Askeladden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
0916 Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Det er normalt at turtelleren hviser det siste turtallet motoren hadde når tenningen bryte (på Mercury ihvertfall). Derfor står den som regel alltid rundt 900-1000 rpm når motoren er av. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Jeg bytta klokka for et par år siden, trodde det var noe feil med giver eller elektrisk, men var selve klokka som var gåen. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LM 605 Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 0916 skrev 20 minutter siden: Det er normalt at turtelleren hviser det siste turtallet motoren hadde når tenningen bryte (på Mercury ihvertfall). Derfor står den som regel alltid rundt 900-1000 rpm når motoren er av. Samme på min Honda. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Askeladden Svart 29.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 -morten- skrev 1 time siden: Jeg bytta klokka for et par år siden, trodde det var noe feil med giver eller elektrisk, men var selve klokka som var gåen. Bevegde visere din seg da eller sto den helt stille? Sitér dette innlegget Link to post
Espen Askeladden Svart 29.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 0916 skrev 1 time siden: Det er normalt at turtelleren hviser det siste turtallet motoren hadde når tenningen bryte (på Mercury ihvertfall). Derfor står den som regel alltid rundt 900-1000 rpm når motoren er av. Høres ut som det kan være saken her da. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Jeg hadde en slik motor, kjøpt ny i 2007. På den gikk alle instrument til null når tenning ble slått av. Dette var smartcraft instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.