alfaalfa Svart 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 En Cleaver er slipt og bearbeidet etter støp eller frest til sin form og skal ikke ha synlig avvik. Om dette er seriøse greier. Med en cleaver som er overflatemontert vil det oppstå vibrasjoner med slike avvik som du beskriver, som kan knekke propellakslingen. Derav også prisen på en cleaver... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 (redigert) Skal ta den med bort til deg, neste gang jeg kommer med propell eller kroner, så kan vi putte den i måleapparatet ditt og få sett hvor ille det egentlig er, vi har kun anslått 4-5mm på øyemål i forhold til styrefinna på girhuset Redigert 4.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
krepsen1972 Svart 4.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 dieselfan skrev for 22 timer siden: Kjenner du en med dreibenk som kan spenne den på dor for deg så får du det svaret gratis... Tror også at det er viktig å kjenne produksjonstoleransene. Men uten å vite om det er en alu eller stål, original eller kina ++++ så er det ikke så lett å hjelpe. Som vanlig gir du helt minimalt med opplysninger og forventer svar rett fra NASA.... ?ja vet jeg er litt gjerrig på info, men okey, takker for alle engasjerte sjeler for gode svar, blir nok til jeg leverer org propell til balansering bare for å få fred i sjela, er det kast vil dette medføre større kostnader i det lange løp, tenker da på lagre og pakninger som kan ryke som der igjen fører til vann i olje, ønsker bare at alt skal være i orden slik vi får problemfrie dager på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 For folk som leser denne tråden og kanskje har erfaring med balansering av feks bilhjul eller sykkelhjul, så er det viktig å vite at en propell som mekanisk sett er i balanse i luft kan gruse et girhus på kort tid dersom propellen ikke har symmetri i vann.... Tviler på om det finnes mer enn 5 mann som behersker dette i Norge... Før en fikk 7-akse maskiner som kunne frese med vidunderlig presisjon var slike propeller nesten umulig å produsere slik at de produserte symmetrisk kraft under drift i vann. Og dermed ikke tok rotta på lagerne.... Høres det komplisert ut? slapp av... det er mye verre enn det høres ut.... (nå fikk jeg lyst til å pusse på Rollane mine ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.