Jump to content

optimalisere propell hos winrace

krepsen1972

Recommended Posts

dieselfan skrev for 22 timer siden:

Kjenner du en med dreibenk som kan spenne den på dor for deg så får du det svaret gratis...

Tror også at det er viktig å kjenne produksjonstoleransene. Men uten å vite om det er en alu eller stål, original eller kina ++++ så er det ikke så lett å hjelpe.

Som vanlig gir du helt minimalt med opplysninger og forventer svar rett fra NASA....  

?ja vet jeg er litt gjerrig på info, men okey, takker for alle engasjerte sjeler for gode svar, blir nok til jeg leverer org propell til balansering bare for å få fred i sjela, er det kast vil dette medføre større kostnader i det lange løp, tenker da på lagre og pakninger som kan ryke som der igjen fører til vann i olje, ønsker bare at alt skal være i orden slik  vi får problemfrie dager på sjøen

For folk som leser denne tråden og kanskje har erfaring med balansering av feks bilhjul eller sykkelhjul, så er det viktig å vite at en propell som mekanisk sett er i balanse i luft kan gruse et girhus på kort tid dersom propellen ikke har symmetri i vann....

Tviler på om det finnes mer enn 5 mann som behersker dette i Norge...

Før en fikk 7-akse maskiner som kunne frese med vidunderlig presisjon var slike propeller nesten umulig å produsere slik at de produserte symmetrisk kraft under drift i vann. Og dermed ikke tok rotta på lagerne....

Høres det komplisert ut? slapp av... det er mye verre enn det høres ut....  (nå fikk jeg lyst til å pusse på Rollane mine :pray: )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...