Jump to content

Brakett til solcellepanel på rekka


Daniel58

Recommended Posts

Ikke helt det du spørr etter, men jeg tenkte i samme baner som deg, men endte midlertidig med å bare knytte det fast utpå rekka, loddrett, og der har det blitt hengende, er på andre solcelle nå, så det er noen år. Det er godt nok, å drive å flytte det manuelt mot sola i en båt som flytter seg hele tiden uansett er ikke verdt innsatsen etter mitt syn, de ekstra AH det ville gitt er ikke så mange. Solcellene mine (100w) gir forbausende mange ah i døgnet uansett der de henger i fred.

 

Skal du krysse hav og holde samme krurs i ukesvis, høyere sol, og hver eneste AH teller, er det sikkert anderledes, min erfaring dreier seg om kystbruk i skandinavia.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Tenkte også at det var vel ikke noe problem å finne til jeg så bildet av rekka di.

 

Usikker på hvordan baksiden på panelene dine ser ut, men en kombinasjon av

Lukeholder https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/batbeslag/lukeholdere/lukeholder-2000017713

og hengsler https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/hengsler/hengsler-2000019512

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Hei.

Både på Seasea, Maritim og Bauhaus, har de 25 mm syrefaste rør og forskjellige  fester for disse. Jeg vil ikke ta nye unødvendige hull og har derfor valg å feste disse i eksisterende rekkverk Bildet er ikke så godt men her henger det et panel bakovervendt og ett forovervendtpå toppen av targabøylen  begge er tiltbare fra horisontalt til nesten vertikalt. Den på targaen hadde faktisk en aktuator for elevasjon, men alumium korroderer fort, så den ble fjenet.

Med disse byggklossene er det bare fantasien som setter begrensninger. De finnes i uttalige varianter,(Tror Bauhaus er rimeligst på disse)

 

image.png.9e292f0deada954540e5bd1b8f16dc8a.pngimage.png.1837b93ed9a8763f7f817b6caa456f55.png

image.png.65ebca8f49688ff73ae0509df6a13c8f.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...