Jump to content

Kortautomater for diesel Oslo til Austevoll?


Arne

Recommended Posts

Planlegger og flytte båten min fra Oslo til Austevoll .

I den forbindelsen lurte jeg på om det er noen kortautomater for dieselfylling langs kysten?

 

Planlegger og reise fra Oslo førstkommende onsdag ettermiddag, hvis været holder.

 

Kunne kansje hvert mulig og få noen lokale væroppservasjoner når det nærmer seg avreise. :blush:

 

Gruer litt for den lange turen, men det er vel bare og hoppe i det. :lol:

 

Arne

Link to post
Share on other sites

På Kvitsøy - Boknafjorden - er det ikke korttautomat. Der fyller man full tank, skriver navnet og adressen sin pent i en bok, og så får man en regning i posten en stund etterpå. Dette er jo såpass artig sammenlignet med videoovervåkingen og sikkerhetsmerkingen man må igjennom i alle andre butikker at Kvitsøy sikkert får flere dieselkunder av den grunn.

 

Dessuten sitter det sikkert noen i et vindu på Kvitsøy et sted og følger med på hva som skjer  :blush:

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Ikke nok med det, men han er også meget, meget rimelig på dieselen sin.Jeg lå ved kaien der på lørdag da en liten motorbåt kom innom og skulle ha en skvett. Prisen var NOK 2,45 pr liter + mva, altså NOK 3,08 - og det er noe helt annet enn de blodprisene som båtfolket finner seg i på østlandet!mvhPoseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Som sagt før noen ganger: Ryfylke er et eldorado for båtfolk! Nå også når det gjelder dieselpriser! For ikke å snakke om eieren av havnen, forretningen og kafeen i Helgøysund som ble spurt om hvor mye det kostet å ligge i havnen hans. Svaret var forbilledlig også for andre eiere av gjestehavner: Det er selvfølgelig gratis! Hvordan kan folk handle i butikken min og spise et hyggelig måltid i kafeen hvis de ikke har noe sted å fortøye? Det er Ryfylke det! :lol:  :flag:  :lol:

Hilsen Syverts  :lol:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Ikke nok med det, men han er også meget, meget rimelig på dieselen sin.

 

Jeg lå ved kaien der på lørdag da en liten motorbåt kom innom og skulle ha en skvett. Prisen var NOK 2,45 pr liter + mva, altså NOK 3,08   -   og det er noe helt annet enn de blodprisene som båtfolket finner seg i på østlandet!

 

mvh

Poseidon

Ja...det er merkelig dette med dieselpriser. Er vi ikke alle opplært til at ting skal være dyrt der man omsetter et lavt volum og billig der man kjøper inn i stort?

 

Merkelig dette med dieselpriser på øst og vestlandet  :lol:

:puke:

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Drar opp denne igjen, da jeg vurderer en tur til Kvitsøy i kveld, og tanken er slunken, så jeg vet ikke om jeg rekker tur/retur, og vindvarselet er såpass labert at jeg ikke tørr gamble på at det blir nok fres i det i kveld.

 

Er det kortautomat nå, eller skriver man fremdeles i boka ?

Er det ikke rett innfor gjestebrygga Diesel påfyllingen er ? Kommer mann inntil med seilbåt?

 

Må jo si at når jeg leser dette og ser hvilke priser det var for bare 10 år siden, så får jeg nesten tårer i øyet, og det er ikke bare nostalgi... :rolleyes:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...