Jump to content

Spørsmål om hvilken dybde, fart og vind-instrumentepakke jeg burde velge


Jamaica2

Recommended Posts

Heisann

Dette er min første post på forumet og håper at jeg overholder publiseringsreglene. Håper ikke at jeg har oversett lignende spørsmål, om det har vært noen. 

Jeg har akkurat anskaffet meg min første seilbåt, den er gammel (1978) men ny for meg. Det en mange ting som må utbedres, blant annet vind, dybde og fartsvindinstrumentene er defekte. Dette blir ikke det første jeg fikser, men kan like godt stille spørsmålet nå siden et av tilbudene jeg vurderte allerede har forsvunnet.

Mitt spørsmål er om jeg kunne fått noen råd om hvilken instrumentpakke jeg burde velge - enten trådløs eller via kabel. Jeg tenker umiddelbart at trådløst høres fint ut da jeg slipper å trekke en kabel gjennom masten samt å borre et hull i dekket for å få kabelen inn i kahytten. Derimot er kabel både billigere og kanskje - en antagelse fra meg - mer robust? Til slutt, kabelpakken er billigere enn den trådløste. Siden jeg ikke er styrt rik og har en del ting som må utbedres, må jeg spare der jeg kan.

Dette er pakkene jeg har sett for meg:
#1 https://www.brommeland.no/navigasjon/vind-instrumenter/i50-tridata-i60-wind-pack?tol=5848 (Fremdeles på tilbud med 40% rabatt)
#2 https://www.watski.no/raymarine-tradlose-instrumenter-11upi (Tilbudet på 11.800,- kr har gått ut, men kan høre om jeg evt. enda kan få det, sjekke andre plasser eller følge med på nye tilbud/finn.no)

Hva tenker dere? Kunne dere hjulpet en nybegynner her :-)?

- TN
 

Redigert av Jamaica2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...